Acura ILX 2016 - Автомобильный журнал
Trt-auto.ru

Автомобильный журнал
6 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Acura ILX 2016

Acura ILX

  • Марка автомобиля: Acura
  • Страна производитель: Япония
  • Год выпуска: 2016
  • Тип кузова: Седан

Acura ILX – это компактная престижная машина, фирмы Acura, которая является подразделением люксовых машин Honda. В своем семействе он пришел на замену Acura CSX. Как и последняя марка, новый престижный седан тесно переплетается с поколением Honda Civic. Однако, несмотря на свое «родство» с Цивиком, автомобиль приобрел свежий дизайн. Производство автомобиля было начато с 2012-ого года и продолжается до настоящего времени. Весь модельный ряд Акура.

  • Экстерьер
  • Интерьер
  • Технические характеристики
  • Силовой агрегат
  • Краш тест
  • Комплектации и цены
  • Подводим итоги
  • Acura ILX 2015 фото
  • Видео обзор

Экстерьер

Несмотря на уже имеющийся концепт, производство именно серийного автомобиля Acura ILX sedan рознилось видоизмененным бампером спереди и сзади и новым дизайнерским подходом к облику дисков колес. Однако уже на мотор-шоу в Лос-Анджелесе в 2014-ом, мировую презентацию получил ILX 2016-ого года производства, который приобрел кардинально другую составляющую по технологическим вопросам и видоизмененный внешний вид, а также усовершенствованный салон.

С внешней стороны, новую модель не так трудно узнать по немного измененной радиаторной решетке, расположившейся спереди оптике Jewel Eye со светодиодами и подкорректированными задними фонарями. Более того, для японского седана начали выпускать стайлинг-пакет A-SPEC, в арсенал какого включается наличие спойлера, накладок на пороги, противотуманные фары и диски колес с оригинальным дизайном, диагональю 18-ти дюймов. Весь автомобиль стал выглядеть более агрессивно и по-спортивному молодежно.

Интерьер

Дорестайлинговая версия Acura ILX sedan могла похвастаться весьма качественной обивкой в интерьере и хорошим арсеналом базовой комплектации. В такую оснастку было включено интернет-радио Pandora, сильная аудио-система с 10-тью колонками на борту и опцией голосового чтения и набора текстовых сообщений.

После выпуска обновленной версии машины Акура ILX седан 2016, перечень широкодоступных вариаций отделки и оформления салона, был заметно увеличен, а также работники усердно поработали над уровнем шумоизоляции, теперь она очень радует.

Удалось этого добиться установкой более толстых стекол на дверях автомобиля, увеличением числа материалов для шумопоглощения и присутствия службы активного шумоподавления Noise Control. В число особенностей A-SPEC включается отделка кресел перфорированным замшей, алюминиевыми педалями, красной подсветкой приборной панели и черной цветовой гаммой салона с приятной строчкой, выполненной в сером цвете.

Производители заметили, что главное мультимедийное средство приобрело более 50-ти модернизаций, призванных улучшить свою функциональность. Например, модификация Tech Plus располагает собой 3-им экраном, который размещается на панели приборов между датчиком скоростного режима и датчиком количества оборотов силового агрегата. Также свои места нашли пара дисплеев системы ODMD – самый верхний получил восемь дюймов, а немного ниже расположился экран с диагональю 7 дюймов и поддержкой сенсорного ввода.

Технические характеристики

Силовой агрегат

Перед обновлением Acura ILX sedan 2016, компания устанавливала в качестве силовых агрегатов пару бензиновых двигателя, объема 2.0-литров со 150-тью конскими силами и 2.4-литровый с 210-тью лошадьми. Более слабый, двухлитровый синхронизирован с пятискоростной автоматической коробкой передач, а более мощный мотор с шестискоростной механической коробкой передач.

Немного спустя, новинка начала выпускаться с силовой установкой, гибридного типа, которая включала в себя двигатель, функционирующий на бензине со 111-ти лошадьми и объемом 1.5 литра, и электрический двигатель и вариаторную трансмиссию. После рестайлинга, Acura ILX sedan 2016 получила только один бензиновый силовой агрегат, объема 2.4-литров, какой был скопирован у старшего брата Acura TLX. Данный мотор способен развивать 204 лошадиные силы. Крутящий момент передается на передние колеса с помощью 8-ми диапазонного робота с парой сцеплений и гидротрансформатором.

Краш тест

Комплектации и цены

Реализация престижного автомобиля Acura ILX sedan 2016 началась в Соединенных Штатах Америки в начале 2015-ого года. За машину в стандартной комплектации придется отдать 1 835 000 рублей, что в принципе, учитывая такую роскошность японца не так уж и много.

В штатной модификации присутствует передние кресла с электрическим приводом, более того, видение водителя обладает опцией запоминания 2-ух положений, а также тремя дисплеями, один из которых (7-ми дюймовый) является сенсорным, а расположившийся над ним 8-ми дюймовый служит для навигационной системы.

Третий и самый маленький установлен на приборной панели между тахометром и спидометром и служит для подачи информации водителю о состоянии автомобиля. Более того есть системы безопасности AcuraWatch с адаптивным круиз-контролем, видеокамерой для движения задним ходом.

Подводим итоги

Обновленный седан, престижного класса Acura ILX sedan 2016 можно назвать успешным обновлением японской компании. Его внешний облик стал выглядеть более стильным и спортивным, но в то же время с преобладаниями плавных линий на кузове. Передняя оптика является очень оригинально устроенной, а необычной формы колесные диски лишь дополняют рестайлинг седана.

Салон обзавелся двумя более новыми дисплеями, один из которых сенсорный. Качество отделки интерьера заметно улучшились. Немного огорчает отсутствие выбора силовых агрегатов под потребности разных водителей, ибо предусмотрен один безальтернативный мотор.

Советуем Вам прочитать статью: История компании Acura

Седан Acura ILX получил силовую установку от старшего брата

Спереди у спортседана ILX поменялись решётка радиатора и бампер, но наиболее интересной чертой стали новые светодиодные фары Jewel Eye (в стиле «ти-эл-икса»), входящие в базовое оснащение.

Обновлённая четырёхдверка Acura ILX, дебютировавшая на автошоу в Лос-Анджелесе, получила несколько примечательных новаций. Помимо скорректированных внешности, интерьера и оснащения у седана 2016 модельного года поменялись базовые мотор и коробка передач. Раньше начальным был двухлитровый агрегат (152 л.с., 190 Н•м), сочетавшийся с пятиступенчатым «автоматом». На старших версиях можно было получить «четвёрку» 2.4 (старая модель K24Z7, 204 л.с., 230 Н•м), которой полагалась «механика» на шесть передач. Теперь же на всех модификациях седана будет стоять комбинация, заимствованная у более крупного собрата TLX. Это мотор 2.4 K24W7 с непосредственным впрыском из семейства Earth Dreams, выдающий 204 л.с. и 244 Н•м. А в паре с ним теперь работает восьмиступенчатый «робот» с двумя сцеплениями и гидротрансформатором.

Сзади появились новые бампер и светодиодные фонари. Также базовой модели подарили 17-дюймовые диски с новым рисунком.

Число комплектаций в США выросло с трёх до шести, и помимо этого появился спортивный стайлинг-пакет A-SPEC. В него входят спойлер на крышке багажника, противотуманки, накладки на пороги и новые 18-дюймовые десятиспицевые легкосплавные диски с глянцевыми чёрными вставками.

В салоне машины с пакетом A-SPEC покупатель найдёт почти полностью чёрный интерьер, красную подсветку приборов, кресла с перфорированными вставками, серую прострочку, алюминиевые накладки на педали.

Салон базового седана дизайнеры освежили серебристой вставкой на передней панели, контрастной прострочкой на руле и рукоятке коробки передач. В старшие комплектации («Премиум» и выше) добавили водительское сиденье с памятью на двух человек и электропривод настроек в пассажирском кресле, дистанционный пульт для ворот и два экрана мультимедийки (обычный на 8 дюймов вверху и сенсорный семидюймовый внизу). Приложение AcuraLink позволяет пользоваться через мультимедийку навигацией айфона, появилась возможность слушать спутниковое и интернет-радио (Siruis, AHA и так далее). В старшей комплектации между спидометром и тахометром вставлен цветной дисплей, а в оснащение такой машины входит приложение Siri Eyes Free.

В зависимости от версии обновлённая модель может похвастать богатым набором систем безопасности AcuraWatch, в который входят адаптивный «круиз», системы автоматического удержания на полосе, предупреждения выезда на обочину, автоматического торможения. Последняя распознаёт не только машины впереди, но и перебегающих дорогу пешеходов.

В довершение конструкторы повысили жёсткость кузова в расчёте на лучшие показатели в краш-тестах, доработали подвеску в сторону большей спортивности. Уровень шума снизили, добавив новые шумопоглощающие материалы, увеличив толщину стёкол в передних дверях и внедрив систему активного шумоподавления Noise Control. Обновлённая модель поступит в продажу в США в начале 2015 года. Мы также узнали, что российское представительство компании пока не планирует привозить Акуру ILX к нам.

2016 Acura ILX

Upon first hearing Acura officials refer to the 2016 ILX as “The Gateway,” we imagine something ominous, like hooking kids on smack or opening a portal to a demonic underworld. Recalling our first go-round with this slight sedan in our long-term fleet, however, either option seems too weighty. And sure enough, the nice (or is that nicest?) people from Honda’s luxury brand explain that this model is meant to be the Acura that sets up the young and aspirational as “customers for life.” Which actually is pretty ominous.

New Power Source

Competing, as ever, in the class of $30,000-ish luxury cars that aren’t really luxury cars, the ILX remains essentially a fortified Honda Civic. Additional mid-product-cycle polish comes to its specifications mostly by discarding the old car’s 150-hp, 2.0-liter four-cylinder and five-speed automatic in favor of a direct-injected 2.4-liter four that makes 201 horsepower and 180 lb-ft of torque. Honda’s novel torque-converter-equipped dual-clutch automatic transmission now swaps eight forward gears and drops cruising revs to a palatable level, a great improvement over the old car’s high-strung powertrain. With this new combination, the same as used in some versions of the larger Acura TLX, we estimate that the 2016 ILX should hit 60 mph more than two seconds quicker than did last year’s 2.0-liter model.

The new gearbox is a sonnet to smoothness but an elegy to the enthusiast, as there is no longer a manual-transmission model in the ILX lineup. Also gone is the hybrid, which Acura canceled a year ago to neither much surprise nor notice. For most buyers, the new powertrain is the equivalent of getting upgraded to first class from that last middle seat on the plane, the one near the lavatory. But for those fewer than five percent of ILX buyers who opted for the old six-speed manual, which came lashed to a different, port-injected 2.4-liter four-cylinder, the performance differential will be insignificant. (The old engine made the same power but 10 fewer lb-ft of torque.) Lest those pilots remain content flying their old ILX models, Acura has made other mechanical upgrades.

New calibration to the electric assist makes the steering in the 2016 ILX a bit slower but weightier and more direct than before, which Acura says is helped in part by a beefier front subframe. The front suspension bushings are upgraded and the rear anti-roll bar increases by a millimeter in diameter to improve initial turn-in. The front brake rotors now measure 12.3 inches, up from 11.8 in the old 2.4-liter car, and the rears are bigger, as well. As would be expected from such changes, the improved brakes bite harder and the firmer pedal is easier to modulate than before.

Читать еще:  Разбираемся в сигналах и жестах регулировщика

Better, But . . .

Although the ILX now delivers more feedback and a more immediate response to the road, this also makes the conservative suspension tuning more apparent. Curb weight is up by about 150 pounds and the balance of that mass shifts forward from 61 to 63 percent over the front drive wheels, which doesn’t help with understeer or the feeling that the rear of the car is merely being towed around. When equipped with new 18-inch wheels, the back end is also prone to impact harshness and subsequent excessive vertical motion.

The bigger wheels are part of the new “A-Spec” package, which also replaces the 17-inch Michelin Pilot HX MXM4 all-seasons with 18-inch Continental ContiProContact all-seasons. The $1990 package otherwise is cosmetic, bundling fog lights, sill extensions, and a spoiler along with suede-trimmed seats and sport pedals. A-spec can be added to either of the top two ILX trim levels, Premium ($30,820) or Tech Plus ($33,820). The latter brings with it navigation, a premium audio system, and AcuraWatch, a suite of safety equipment including adaptive cruise control, front collision warning, and lane-keeping assistance. A base ILX starts at just $28,820, or $30,120 with AcuraWatch. While all ILX trims get new exterior styling cues, a bit nicer finishes inside, and most even adopt Acura’s double-touch-screen infotainment system, these revisions come across as less vital than those to the hardware.

The ILX is clearly improved over last year’s model, but Honda is still faced with the underlying problem that there’s not enough space between its mass-market products and those sold by its luxury marque. Or at least enough to overcome the Acura badge’s lack of snob appeal compared with its competition from Audi, Mercedes, and BMW, however unfair that may be. With the German luxury brands actively attacking the ILX’s pricing turf, standing out at the low end of the luxury spectrum is only getting more challenging.

Specifications

VEHICLE TYPE: front-engine, front-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan

BASE PRICE: $28,820

ENGINE TYPE: DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injection

Displacement: 144 cu in, 2356 cc
Power: 201 hp @ 6800 rpm
Torque: 180 lb-ft @ 3600 rpm

TRANSMISSION: 8-speed dual-clutch automatic with manual shifting mode

DIMENSIONS:
Wheelbase: 105.1 in
Length: 181.9 in
Width: 70.6 in Height: 55.6 in
Passenger/cargo volume: 89.3/12.3 cu ft
Curb weight (C/D est): 3100 lb

PERFORMANCE (C/D EST):
Zero to 60 mph: 6.2 sec
Zero to 100 mph: 16.4 sec
Standing ¼-mile: 15.0 sec
Top speed: 135 mph

FUEL ECONOMY (MFR’S EST):
EPA city/highway: 25/36 mpg

Acura ILX 2018: обновленная четырехдверка

На автосалоне в Детройте две тысячи двенадцатого компания Acura представила концептуальную версию компактного седана ILX, построенного на базе американской версии Honda Civic, а в начале февраля того же года на мотор-шоу в Чикаго дебютировала серийная версия новинки.

В отличие от концепта, товарный вариант седана Acura ILX 2018-2019 отличается измененными передним и задним бамперами, а также иным дизайном колесных дисков. В салоне автомобиль может похвастать высококачественными материалами отделки и богатым набором стандартного оборудования.

Как и для обновленного кроссовера Acura RDX, в оснащение седана входят такие системы как интернет-радио Pandora, мощная аудиосистема с десятью динамиками, а также функция голосового чтения и набора SMS.

Под капотом для новой Акуры ILX предлагаются два бензиновых мотора объемом 2,0 (150 л.с.) и 2,4 (210 л.с.) литра. Первый агрегатируется в паре с пятиступенчатой автоматической коробкой, а второй — с шестиступенчатой механикой.

Позже для новинки стала доступна гибридная силовая установка, включающая 1,5-литровый бензиновый мотор мощностью 111 л.с., электродвигатель и вариатор. По данным производителя, в городском режиме средний расход топлива такой модификации составляет 6,7 литра на 100 км, а по шоссе — 6,1 литра на сотню километров.

Продажи седана в Северной Америке стартовали весной, цена Acura ILX в начальной версии начинается от 28 000 долларов.

Обновленная Acura TLX 2016

На мотор-шоу в Лос-Анджелесе 2014 дебютировал обновленный седан Acura ILX, получивший совершенно иную техническую начинку, а также измененную внешность и модернизированный интерьер.

Внешне новинку легко распознать по другой решетке радиатора, светодиодной головной оптике Jewel Eye, измененным бамперам, а также подретушированным задним фонарям. Кроме того, для модели стал доступен стайлинг-пакет A-SPEC, в состав которого входят спойлер, накладки на пороги, противотуманки и 18-дюймовые колесные диски особого дизайна.

В салоне Acura ILX 2018 расширен список доступных вариантов отделки и оформления интерьера, добавлено новое оборудование и улучшена шумоизоляция. Последнему поспособствовала установка более толстых дверных стекол, увеличение количества шумопоглощающих материалов и появление системы активного шумоподавления Noise Control.

Под капотом седана разместился безальтернативный 2,4-литровый бензиновый мотор семейства Earth Dreams с непосредственным впрыском топлива, позаимствованный у старшей модели Acura TLX. Здесь он выдает те же 204 л.с. и 244 Нм крутящего, который передается на колеса посредством 8-диапазонной роботизированной трансмиссии с двумя сцеплениями и гидротрансформатором.

Следующий рестайлинг седан пережил осенью восемнадцатого, при этом техническая начинка автомобиля на этот раз осталась нетронутой. Новая Акура ILX 2019 обзавелась подправленными бамперами, измененной светотехникой, а также фирменной решеткой радиатора «Diamond Pentagon Grille» в виде перевернутого прямоугольника. В салоне машины слегка поменялся декор, мультимедийка получила более отзывчивый экран, а комплекс систем безопасности AcuraWatch вошел в стандартное оснащение.

Шины и диски для Acura ILX 2016 2.4 DE, размер колёс на Акура ИЛХ 2.4 DE

Подбор шин и дисков по автомобилю Acura ILX 2016 2.4 DE:

Шины для Acura ILX

Штатный размер

Нештатный размер

Диски для Acura ILX

Штатный размер

Нештатный размер

Параметры дисков

Наиболее популярные модели шин для Acura ILX

В данный момент для автомобиля Acura ILX на Мосавтошине присутствует 302 модификации шин со средней оценкой 4.42/5. Добавить свой отзыв.

Услуги по ремонту:

  • Замена масла в трансмиссиях и мостах Acura ILX
  • Замена свечей в Acura ILX
  • Диагностика тормозной системы Acura ILX
  • Замена тормозных дисков Acura ILX
  • Замена колодок Acura ILX
  • Замена тормозных суппортов Acura ILX
  • Промывка топливной системы Acura ILX
  • Замена стоек переднего стабилизатора Acura ILX
  • Замена рычагов подвески Acura ILX
  • Замена шаровой опоры Acura ILX
  • Замена пыльников ШРУСа Acura ILX
  • Замена воздушного фильтра Acura ILX
  • Замена салонного фильтра Acura ILX
  • Замена топливного фильтра Acura ILX
  • Диагностика кондиционера Acura ILX
  • Антибактериальная обработка кондиционера Acura ILX
  • Заправка кондиционера Acura ILX
  • Замена кислородного датчика Acura ILX
  • Полная летняя диагностика Acura ILX
  • Полная зимняя диагностика Acura ILX
  • Шиномонтаж Acura ILX
  • Замена ламп Acura ILX

Подбор шин и дисков для автомобиля Acura ILX 2016 2.4 DE

Подбор шин и дисков для автомобиля Acura ILX 2.4 DE 2016 гарантирует отсутствие проблем, возникающих по причине ошибок, которые допускаются автовладельцами при самостоятельном выборе таких изделий. В значительной части случаев это обусловлено не использованием целого ряда технических параметров. Именно этим во многих случаях объясняются не только сложности при установке шин и колесных дисков, но и ухудшение управляемости, увеличение расхода топлива и снижение динамических качеств. Используемая в интернет-магазине «Мосавтошина» система подбора шин и дисков содержит специальную базу данных обо всех современных легковых и грузовых автомобилях. Чтобы воспользоваться данной информацией для поиска подходящих вариантов, пользователю достаточно указать марку, модель, год выпуска и модификацию своего собственного транспортного средства.

Обращаем ваше внимание на то, что данный интернет-сайт носит исключительно информационный характер, вся информация носит ознакомительный характер и ни при каких условиях не является публичной офертой. Подробную информацию о наличии и стоимости указанных товаров и (или) услуг уточняйте у менеджеров отдела клиентского обслуживания.

Москва
Огородный проезд, 9Ас1
8 (495) 989-14-12

Авиамоторная, 65с1
8 (495) 989-14-12

Подольск
Быковская, 11
8 (495) 989-14-12

Ногинск
5-я Доможировская, 4
8 (495) 989-14-12

Санкт-Петербург
Рабочая, 7Л
8 (812) 242-81-10

Екатеринбург
Таганская 77
8 (343) 288-72-78

Уфа
Новоуфимская, 18
8 (347) 229-47-33

Архангельск
Дачная, 59
8 (8182) 60-88-18

Северодвинск
Южная 134
8 (8184) 54-87-78

Car Review: 2016 Acura ILX A-Spec

Minor changes help make Acura’s entry-level luxury ride feel like a polished sports sedan

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX A-Spec

OVERVIEW

While some would argue that the changes to the latest Acura ILX are subtle in nature, the reality is they help deliver a more credible near-luxury sedan. Yes, it’s based on the Honda Civic, but as before this is not such a bad thing, as there is enough separation between the models to make a meaningful difference, especially when the ILX is in A-Spec guise. Among other things, it’s the body kit, headlight treatment and rear spoiler that serve to set it apart and give it some real road presence.

The cabin is very nicely attired, although some of the materials are modest in nature given the A-Spec’s station in the lineup. That stated, it’s chock full of gizmos and gadgets. The list includes everything from an advanced audio system with 10 well-placed speakers to a navigation system with voice recognition. One of the interesting items proved to be the lane-keep assist system. Set the cruise, which maintains speed and a set distance behind the car ahead, and the ILX searches for the line markings. When it finds them. it actively steers the car to keep it in the lane. What you have here is a semi-autonomous car — it accelerates, brakes and steers all by itself. For now, if the driver lets go of the steering wheel for a short period, the system gets annoyed and flashes a warning telling the driver to get a grip, but the autonomous age is well on its way.

Читать еще:  Land Rover Range Rover Vogue люксовый внедорожник

2016 Acura ILX A-Spec

As for the rest of it, the front seats are supportive, the correct driving position is readily established and the ILX has clean sightlines in all directions — while the rearview camera counters the higher decklid the rear spoiler brings. Finally, if you have a button fetish, this is your car; aside from the buttons on the centre stack (and there are plenty!), there are no fewer than 18 different controls on the steering wheel if you include the transmission’s paddle shifters. While it struck me as being cluttered, I’m sure many will appreciate the proximity of the functions.

The rear environment is surprisingly spacious for a compact car. There’s enough head- and legroom to accommodate a pair of taller riders. The centre rear seat is domed, but the lack of a central tunnel intrusion means it works for a third rider should the need arise. Behind that sits a 348-litre trunk — the disappointment is the fact the opening is on the small side, and the one-piece seatback does not fold flush to the floor, which limits its usefulness.

2016 Acura ILX A-Spec

One of the bigger changes is found in the powertrain. The 2.4-litre four-cylinder engine twists out 201 horsepower and 180 lb.-ft. of torque, and it does so in a silky fashion that never gets noisy in spite of the fact the meat of the powerband is found at the upper end of the rev range. In other words, it is exactly what’s expected of a free-revving Honda engine.

The engine is now teamed with an eight-speed twin-clutch transmission. Now, make no mistake, I loved the gearbox and the fact it shifts smoothly and quickly; however, I would like a “normal” mode. As it stands, Drive mode forces early shifts to the point where you are in sixth gear by the time you reach 60 km/h — this makes it more of an economy mode as it promotes fuel efficiency. Sport functions as expected, but it tended to hold its gears too long in a city environment. Here, a setting that balances the best of the other two modes would be perfect — hold the gears a little longer without forcing the engine too far up the rev range. It is a very small issue, but one I would love to see corrected.

2016 Acura ILX A-Spec

Regardless, the powertrain combination proved to be rewardingly fast. The A-Spec runs from rest to 100 km/h in 7.4 seconds and turns the 80 to 120 km/h passing move in 4.8 seconds. The latter speaks to the engine’s work ethic in the mid- and upper-ranges. The plus was found in the fuel economy — a test average of 8.7 L/100 km. That surprised me, given the level of performance and the driving gusto during the test.

Another of the A-Spec’s upgrades is the fact it feels light and alive on its larger P225/40R18 tires. The front MacPherson struts, multiple rear links and adaptive dampers combine to keep things flat and unflustered even as the A-Spec pushes towards the ragged edge — it really does hold the driver’s line very nicely. Ditto the steering; it is nicely weighted and turns off centre crisply without needing constant correction on the highway. In the end, the attributes bring a decidedly sporty feel to the drive. On the flip side, the suspension delivers the ride comfort demanded of an entry-level luxury car. It is a well-sorted setup that caters to divergent needs very nicely.

The Acura ILX A-Spec is a polished sports sedan that has plenty of space for a family of four. It also looks the part — the LED headlights give it a menacing look that seems to underscore the fact it’s a driver’s car. At the end of the test, I walked away pleasantly surprised in spite of my, admittedly minor, quibbles — the sum of the improvements do indeed make for a much tidier drive.

2016 Acura ILX A-Spec

2016 Acura ILX

small car / 4-door sedan

Award applies only to vehicles with optional front crash prevention

Crashworthiness
Crash avoidance & mitigation
Child seat anchors
Other available safety features
  • Standard daytime running lights
  • Optional blind spot detection
  • Optional lane departure warning
  • Optional lane departure prevention
  • G

Some ratings use a scale of Poor to Good. Others range from Basic to Superior.

  • Small overlap front: driver-side
  • Moderate overlap front
  • Side
  • Roof strength
  • Head restraints & seats
  • Front crash prevention: vehicle-to-vehicle
  • Child seat anchors

Small overlap front: driver-side

Rating applies to 2016-20 models

Tested vehicle: 2016 Acura ILX Premium 4-door

The Acura ILX was introduced in the 2013 model year and is derived from the Honda Civic. Beginning with 2016 models, the ILX was re-engineered with structural and occupant restraint changes to improve occupant protection in both small overlap and moderate overlap frontal crashes.

Action shot taken during the small overlap frontal crash test.

The dummy’s position in relation to the door frame, steering wheel, and instrument panel after the crash test indicates that the driver’s survival space was maintained well.

The frontal and side curtain airbags worked well together to keep the head from coming close to any stiff structure or outside objects that could cause injury.

Forces during the crash contributed to a moderate risk of injury to the dummy’s left lower leg.

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test IDCEN1530
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm)9
Footrest (cm)12
Left toepan (cm)4
Brake pedal (cm)4
Parking brake (cm)
Rocker panel lateral average (cm)7
Upper occupant compartment
Steering column2
Upper hinge pillar max (cm)4
Upper dash (cm)5
Lower instrument panel (cm)4

Driver injury measures

Test IDCEN1530
Head
HIC-15264
Peak gs at hard contactno contact
Neck
Tension (kN)no data
Extension bending moment (Nm)no data
Maximum Nij0.00
Chest maximum compression (mm)22
Femur (kN)
Left1.3
Right0.0
Knee displacement (mm)
Left1
Right
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left0.89
Right0.54
Tibia axial force (kN)
Left1.7
Right1.0
Foot acceleration (g)
Left64
Right40

Moderate overlap front

Rating applies to 2016-20 models

Tested vehicle: 2016 Acura ILX Technology 4-door

The Acura ILX was introduced in the 2013 model year and is derived from the Honda Civic. Beginning with 2016 models, the ILX was re-engineered with structural and occupant restraint changes to improve occupant protection in both small overlap and moderate overlap frontal crashes.

Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Honda as part of frontal crash test verification.

2016 Acura ILX

Key Specifications for 2016 Acura ILX

Buyer’s Guide

— New exterior styling

— Revised suspension and steering tuning

— New infotainment system

— Standard AcuraSense radar-based active safety features

— Hybrid, 2.0 and 2.4 powetrains discontinued

— New A-Spec trim level

With a lineage that carries forward from the 1.6 EL of the late ‘90s, Acura’s ILX is arguably one of the entry level luxury segment’s original contenders. But in the three years since the latest generation was launched, Acura has seen stiff competition from Audi, Lexus, Mercedes-Benz, and yes, even Buick. For 2016 the ILX has been given one of the most thorough mid-life makeovers we’ve seen in recent years to help it keep pace with the Jonses.

Although the ILX remains based on the Honda Civic’s platform, much of the car has been re-thought, from its styling (now razor-sharp) to its powertrain (streamlined into one available configuration). Now wearing Acura’s signature Jewel Eye LED headlamps, pointier front-end styling, and neatly tailored tail-end, the ILX now has the look to back up its premium branding. This is especially true for the range-topping A-Spec model with its ninja-star 18-inch alloy wheels.

The interior of the ILX is mostly carried over, although the centre stack has been completely reworked to accommodate Acura’s dual-screen design. The lower screen is touch-operated, while the upper one uses a dash-mounted controller. Impressively, all ILXs – even the sub-$30,000 base model – receive lane-keeping assist, road departure mitigation, forward collision warning, collision mitigation with auto-brake, and radar cruise control as standard.

Though the ILX’s sole powertrain might look like the former mill from the ILX Dynamic, it’s completely new. Borrowed from the bigger TLX, the 2.4-litre four-cylinder has direct injection and i-VTEC, and generates 201 hp and 180 lb-ft of torque. It’s paired to a unique eight-speed dual-clutch that features a torque converter for added smoothness (Mercedes-Benz, take note). Unlike some of its rivals, the ILX is exclusively offered with front-wheel drive.

Unique and beefier new front subframes, tweaked steering, better suspension bushings and larger anti-roll bars further distance the driving experience from the humble Civic, while added sound insulation and active noise cancelation make for a quieter experience down the road.

The ILX is offered in four trims: ILX (base), Premium, Tech, and A-Spec.

The base model features 17-inch aluminum wheels, six-way manually adjustable cloth seats, LED headlamps, body-coloured door handles and power mirrors with expanded view driver’s mirror, cloth upholstered seats, leather-wrapped steering wheel and shift knob, fold-down rear seat, power moonroof, active noise cancellation, auto on-off headlamps, illuminated vanity mirrors, dual-zone climate control, Bluetooth, Siri Eyes-Free, maintenance indicator, multi-angle rear-view camera, remote starter, proximity key with push-button start, tilt and telescoping steering column, six-speaker AM/FM/CD/USB with aux-in jack, lane-keeping assist, road departure mitigation, forward collision warning, collision mitigation with auto-brake, and radar cruise control.

Opting for the Premium model adds an auto-dimming rear-view mirror, eight-inch LED VGA display, eight-way power driver’s seat with memory, four-way power passenger seat, blind-spot monitoring, cross-traffic alert, leather upholstery, heated front-seats, on-demand multi-use display, and a premium seven-speaker sound system with satellite radio.

Читать еще:  Как охладить салон автомобиля в жару

The Technology Package adds navigation with voice recognition, rain-sensing wipers, AcuraLink connectivity, garage door opener, and a 10-speaker Acura/ELS premium sound system with hard drive and Dolby Pro Logic II.

The top-shelf A-Spec package offers additional sporty visuals including a full body kit, rear spoiler, 18-inch alloy wheels, fog lights, metal pedal covers, and Lux-Suede seat upholstery.

2016 Acura ILX review: Acura ILX doesn’t live up to premium aspirations

    • 1
    • 2

    Roadshow Editors’ Rating

    The Good The ELS audio system in the 2016 Acura ILX produces clear and robust sound. Driver assistance features maintain speed in concert with traffic, help keep the ILX in its lane and warn of impending collisions.

    The Bad The infotainment interface is a confusing mess of duplicate controls in differing formats. Engine noise in the cabin detracts from ride comfort.

    The Bottom Line The 2016 Acura ILX undercuts other comparably-equipped premium cars in price, and while it offers some impressive cutting edge features, falls down in overall driving quality.

    Discuss: 2016 Acura ILX review: Acura ILX doesn’t live up to premium aspirations

    Be respectful, keep it civil and stay on topic. We delete comments that violate our policy, which we encourage you to read. Discussion threads can be closed at any time at our discretion.

    • Roadshow
    • Acura
    • 2016 Acura ILX

    With adaptive cruise control set, I don’t have to touch the gas or brake pedal in the 2016 Acura ILX as it bullets down the freeway. Self-driving phase one complete. Switching on its Lane Keeping Assist System (LKAS), I feel the steering wheel move under my hands as the car actively keeps between the painted lines. Self-driving phase two complete.

    Then I loosen my grip, letting my hands hover over the steering wheel. The ILX maintains its lane position, but a warning message in the instrument cluster tells me «Steering required.» OK, maybe I can’t put up my feet and read a book for this hour-long freeway journey. Not yet, at least.

    As Honda’s premium brand, Acura fits the ILX with a full load of tech features, a seeming strategy to elevate Acura’s smallest sedan well above its platform-mate the Honda Civic . But these features don’t quite lift the little ILX above its pedestrian roots, a problem partially mitigated by the car’s low price.

    Acura’s smallest car takes on the premium segment with high-tech equipment. Wayne Cunningham/CNET

    At only $28,820 for the base model, the ILX runs just a little more than a high-trim compact economy car in price. However, the model I tested, and pictured here, is the 2016 Acura ILX with Technology Plus Package and A-Spec, this latter piece including wheels and appearance touches, which comes in at $35,810. UK and Australian readers may never have heard of an Acura, as Honda doesn’t market the brand in those areas. The closest equivalent would be a high-trim Honda Civic, but with a completely different sedan body.

    As for premium equipment, the driver assistance features in the ILX are very ambitious. Adaptive cruise control uses forward radar to track cars ahead, matching speeds when traffic is slower than your set speed. This system let me set three following distances, but it was a little too abrupt with its braking and acceleration, something that could be smoothed over with better programming. The forward radar also enables a pre-collision warning system, lighting up a «Brake» message in the instrument cluster when the car thinks you are about to hit something.

    Best Cars

    • 2021 Mini Hardtop 2 Door
    • 2020 Hyundai Sonata Hybrid
    • 2020 Ram 1500

    LKAS worked well, although I noticed it correcting off the left lane line, then correcting off the right lane line, then correcting off the left lane again in a continuous oscillation. While this feature takes some of the work out of driving, I’ve never found it a must-have feature, albeit interesting a step towards self-driving. Acura also fits the ILX with something called Road Departure Mitigation, more of a conventional lane departure warning system.

    Add in the blind-spot monitor and rear-view camera, and the ILX is as aware of its surroundings as many high-end luxury cars. However, I have seen similar equipment in a Ford Fusion .

    Acura loads new ILX with advanced tech, confusing interface (pictures)

    Innovative eight-speed

    Powering the ILX is a 2.4-liter four-cylinder engine driving the front wheels. In line with Honda’s new Earth Dreams engines, this one uses direct injection to gain efficiency. However, its output is a bit modest at 201 horsepower and 180 pound-feet of torque. The showpiece of this driveline is the eight-speed dual-clutch automated manual transmission. Developed by Honda, this new transmission also uses a torque converter to make starts smoother, similar to a traditional automatic transmission. While I did find the ILX made smooth starts, gear changes while under way were occasionally clunky. And frankly, I didn’t feel this transmission superior in character to the S-tronic dual clutch transmission in the Audi A3 .

    The transmission includes a Sport mode, maintaining higher revs and more ready power than the standard Drive mode, and paddle shifters let me manually select gears with a satisfying quick shift. While this engine-transmission combo got the ILX around just fine, with a decent power overhead, the transmission took a little time to gear down when I floored it for a passing maneuver. I found that the paddles enacted faster downshifts when I wanted some extra steam.

    Standard LED headlights are one of the ILX’s premium features. Wayne Cunningham/CNET

    Fuel economy comes in at 25 mpg city and 36 mpg highway. My average during this review period hit 30.8 mpg, which is nothing to boast about for a car of this size.

    I was made particularly aware of the ILX’s engine because I could hear it continually grinding away, rising to machine shop levels under heavy acceleration. I don’t fault the four cylinder mill for noise, but the cabin, which didn’t seem to have any more sound deadening materials than a standard Honda Civic.

    The engine noise marred the otherwise comfortable ride, as the suspension did an admirable job soaking up the bumps in the road. Along with MacPherson struts in the front and a multi-link suspension at the rear, Acura fits the ILX with mechanically adaptive dampers, contributing to ride comfort. Making use of the transmission’s Sport mode on a mountain road, I was impressed by the reasonable handling afforded by this suspension. The electric power steering system felt well-programmed, lacking the rheostat character of some competitors’ steering systems.

    Interface times two

    As I’ve come to expect with Acura vehicles, the steering wheel came well-loaded with buttons, more than you find on an F1 car. With these buttons I could control the instrument cluster display, the cruise control system, LKAS, audio, voice command, and hands-free phone calls.

    The ILX gives drivers two interfaces, with differing formats, for cabin features. Wayne Cunningham/CNET

    Further complicating the ILX, Acura uses my least favorite infotainment interface in the center dashboard. An LCD at the top of the dashboard shows navigation, phone and audio information, with a set of buttons and a jog-dial to control functions lower down. Between LCD and switchgear sits a touchscreen, showing audio, phone and destination presets, providing an alternate means of controlling car functions. In the ILX I could bring up audio controls on both screens simultaneously, giving me two distinctly different interface formats.

    Voice command for this system is comprehensive and accurate, covering all the infotainment functions, but a series of help prompts made using it tedious.

    Audio sources include Pandora integration, an onboard hard drive, a USB port for iOS devices and drives, satellite radio and Bluetooth streaming. With the latter, I was impressed that I could use the ILX’s dashboard controls to browse and select music stored on my iPhone, a feature not available on many other cars.

    The 10-speaker ELS audio system sounded too trebly initially, but adjusting the equalizer brought up the mids and bass, making the output more to my liking. I liked the clarity of this system, as it made instruments and vocals distinct, but was even more impressed when I checked the DTS Neural Surround box in the sound settings. The output became more robust, filling the cabin.

    The navigation system proved responsive, with easy-to-read, clear maps available in both perspective and plan views. The maps show live traffic information, and the system routes around serious traffic problems. Destination entry includes typical options, along with a free-form search of the points-of-interest database. While the navigation menu doesn’t show an online destination search option, Aha app integration includes limited online search.

    Cabin sound isolation would help make the ILX a much better car. Wayne Cunningham/CNET

    Falling short of premium

    The nascent compact luxury market includes cars such as the Audi A3, Mercedes-Benz CLA and Lexus CT200h , all tending to be a little pricier than the 2016 Acura ILX. That may give some room for the ILX’s shortcomings. However, I found it difficult to distinguish the ILX from a high-trim economy car, especially as automakers have upped their game in cabin appointments.

    The ILX employs some intriguing high-tech features, from the new dual-clutch transmission to the driver assist features, but these are not unique to the premium or luxury segments. The transmission in particular could use some refinement in its gear changes, because it wasn’t always as smooth as billed.

    The infotainment system is serviceable, but doesn’t rise above typical Honda equipment. The interface itself is a confusing mess, and needs a complete rethink. However, I was impressed with the audio system.

    Where the ILX really suffers against premium competition is the cabin noise. The grinding engine sound should not be part of the driving soundtrack, especially at the mid-$30K price range.

    Ссылка на основную публикацию
    ВсеИнструменты
    Adblock
    detector