Bentley Bentayga V8 2018 - Автомобильный журнал
Trt-auto.ru

Автомобильный журнал
3 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Bentley Bentayga V8 2018

Бентли Bentayga может V8 с 2018 – biturbomotor и plerodomiana тормоза

Новый Bentley Bentayga может V8 с 2018-2019 года и комплектуется бензиновым 4.0-литровым 550-сильным би-турбо восьмерка официально представлен и появится в России в марте 2018 года. Новый премиум-кроссовер Бентли Bentayga может с восьмицилиндровым бензиновым двигателем, как немецкий кроссовер Порше Кайен Turbo и доступна в качестве опции uglerodosoderzhaschie тормоза, как итальянский кроссовер Ламборджини Урус, — заявил британским производителем как «средний» вариант семьи для Bentayga, и будет расположен между Бентли Bentayga может Бентли Bentayga может Дизель и W12. В нашем обзоре нового Bentley Bentayga может V8 с 2018-2019 годов – фото и видео, цены и полные спецификации роскошный новый премиум внедорожник.

По предварительной информации, цена нового Ventage Бентли V8 в Великобритании будет от 136200 фунтов (около 10,5 миллионов). Кстати, Бентли Bentayga является стоимость дизельного топлива в Великобритании сказал, что 135800 фунтов, и флагман компании Bentley внедорожника Bentayga W12, который оценивается минимум 162700 фунтов стерлингов. Таким образом, мы можем легко предсказать, что цена Бентли Bentayga может V8 для России будет находиться на уровне 12,5-13 млн. рублей.

На основе платформы Volkswagen MLB по-Эво «средний» бензин версии Bentley Bentayga является в прямой зависимости с массой кроссовер премиум-класса: Ауди Q7, Порше Кайен Турбо и Lamborghini Урус — братья роскошный британский внедорожник. Жаль, что солидные и довольно большие, британский кроссовер получил бензиновый восьмицилиндровый двигатель 550 л. с. от немецкой модели Порше Кайен Турбо, а не из итальянского Ламборджини Урус кроссовер с впечатляющей мощностью 650 сил.

Технические характеристики Бентли Bentayga может V8 с 2018-2019 года.
В моторном отсеке установлен 4.0-литровый biturbomotor (550 л. с. 770 Нм) на пару 8 автоматической коробкой передач ZF. Имеются, конечно, полный привод с несимметричным самоблокирующимся дифференциалом (стандартные тяги между передними и задними колесами делится в соотношении 40% к 60%, но в случае необходимости, Торсен способен бросить на задние колеса до 85% тяги двигателя или до 65% направлено на переднюю ось).
Двигатель мощностью 550 лошадиных сил, не такая мощная, как в Урус кроссовер (650 л. с. 850 Нм), но и способен обеспечить тяжелого британского кроссовера с собственным весом тела в кг 2395 динамические характеристики и скорость как у спорткара: от 0 до 100 км за 4,5 секунды при максимальной скорости 290 км / час. Расход топлива заявлен от 11.4 литров в смешанном режиме до 16 литров в городском трафике.
Интересно, что дороже флагманской модели Bentley Bentayga может с 608-сильным двигателем W12 разгоняется с 0 до 100 км / ч всего лишь на 0,4 секунды быстрее (4,1 сек), а максимальная скорость выше 11 км (301 км / ч). Вопрос, зачем платить больше?

Немецкий брат Порше Кайен Турбо с тем же мотором, но меньше 300 кг снаряженной массы тела, разгоняется до первой сотни за 4,1 секунды (дополнительный спортивный пакет Chrono помогает ускоряться за 3,9 секунды), а максимальная скорость 286 км / ч.

Итальянский кузен Ламборджини Урус с более мощным 650-сильным двигателем и снижения снаряженной массой в 2200 кг выстреливает от 0 до 100 км / ч всего за 3,6 секунды, а максимальная скорость составляет 305 км / ч.

Теперь, если новый Bentley Bentayga может В8 установить двигатель от Lamborghini Урус… тем не менее, британский кроссовер по-прежнему есть что-то от итальянского брата. Как вариант для старинных V8 предлагается с углеродно-керамические тормоза, один в один как у Ламборджини Урус (установлен серийно) передние тормозные диски с диаметром 440 мм c 10 механизмы поршневых и задних 370-миллиметровыми дисками и 6-поршневыми механизмами тью. Также из технических новинок можно отметить электрический усилитель руля с изменяемым передаточным отношением.

Долго рассказывать о внешности нового Bentley Bentayga может В8 нет никакого смысла. Кроссовер с бензиновым двигателем, практически не отличается от дизельного внедорожника Bentayga от Bentley, за исключением того, что нет childike дизель на передних дверях.
«Средняя» стоимость версии кроссовера Бентли Bentayga может с 4, 5 и 7-местным салоном, огромный выбор материалов и цветовых решений для оформления интерьера (были даже вставками из углеродного волокна, кожа крикет мяч и красной строчкой). Выбор из 3 вариантов аудиосистемы, литые диски Р20, Р21 и Р22, и опции пакета для бездорожья вездеход, проекционный дисплей, ассистент парковки, камера ночного видения и прочие фишки.

Бентли Bentayga может тест В8 видео 2018-2019

Bentley Bentayga V8 2018 – битурбовосьмерка и углеродокерамические тормоза

Новый Bentley Bentayga V8 2018-2019 года, оснащаемый бензиновой 4,0-литровой 550-сильной би турбо восьмеркой, представлен официально и появится в России в марте 2018 года. Новый премиальный кроссовер Бентли Бентайга с восьмицилиндровым бензиновым мотором, как у немецкого кроссовера Porsche Cayenne Turbo, и предлагаемыми в качестве опции углеродокерамическими тормозами, как у итальянского кроссовера Lamborghini Urus, заявлен британским производителем как «средняя» версия семейства Bentayga, и расположится между Bentley Bentayga Diesel и Bentley Bentayga W12. В нашем обзоре новый Bentley Bentayga V8 2018-2019 года – фото и видео, цена и комплектации, технические характеристики шикарной новинки премиальных SUV.

По предварительной информации, цена нового Бентли Бентайге V8 в Великобритании составит от 136200 фунтов стерлингов (около 10,5 млн. рублей). К слову, стоимость Bentley Bentayga Diesel в Британии стартует с отметки в 135800 фунтов, а флагман Bentley Bentayga W12 оценивается минимально в 162700 фунтов стергингов. Таким образом, можно легко спрогнозировать, что цена Bentley Bentayga V8 для России составит 12,5-13 млн. рублей.

Базируясь на платформе Volkswagen MLB-Evo «средняя» бензиновая версия Бентли Бентайга находится в прямом родстве с массой премиальных кроссоверов: Audi Q7, Porsche Cayenne Turbo и Lamborghini Urus — родные братья шикарного британского внедорожника. Жаль только, что солидный и довольно крупный британский кроссовер получил бензиновый восьмицилиндровый 550-сильный двигатель от немецкой модели Porsche Cayenne Turbo, а не от итальянского кроссовера Lamborghini Urus со впечатляющей мощностью в 650 сил.

Технические характеристики Bentley Bentayga V8 2018-2019 года.
В моторном отсеке установлена 4,0-литровая битурбовосьмерка (550 лс 770 Нм) на пару с 8 АКПП ZF. В наличии, разумеется, полный привод с несимметричным самоблокирующимся дифференциалом (стандартно тяга между передними и задними колесами делится в соотношении 40% на 60%, но при необходимости Torsen способен перебросить задним колесам до 85% тяги двигателя или до 65% отправить на переднюю ось).
Мотор мощностью в 550 лошадок, не такой мощный, как у кроссовера Urus (650 лс 850 Нм), но способен обеспечить тяжелый британский кроссовер со снаряженной массой кузова в 2395 кг динамическими и скоростными характеристиками словно у спорт-кара: от 0 до 100 км за 4,5 сек, максимальная скорость 290 кмч. Расход топлива заявлен от 11,4 литра в смешанном режиме движения до 16 литров в городском трафике.
Интересно, что более дорогой флагманский Bentley Bentayga с 608-сильным W12 разгоняется от 0 до 100 кмч всего на 0,4 сек быстрее (4,1 сек), а максималка выше на 11 км (301 кмч). Спрашивается, зачем платить больше?

Немецкий брат Porsche Cayenne Turbo с идентичным мотором, но меньшей на 300 кг снаряженной массой кузова, разгоняется до первой сотни за 4,1 сек (опционный пакет Sport Chrono помогает разогнаться за 3,9 сек), а максимальная скорость составляет 286 кмч.

Итальянский родственник Lamborghini Urus с более мощным 650-сильным двигателем и меньшей снаряженной массой кузова в 2200 кг выстреливает от 0 до 100 кмч всего за 3,6 сек, максимальная скорость 305 кмч.

Вот если бы на новый Bentley Bentayga V8 поставили мотор от Ламборгини Урус… однако, британскому кроссоверу все же досталось кое-что от итальянского брата. В качестве опции для Бентайге с V8 предлагаются углеродо-керамические тормоза, один в один как у Lamborghini Urus (устанавливаются стандартно) с передними тормозными дисками диаметром в 440 мм c 10-тью поршневыми механизмами и задними 370 мм дисками и 6-тью поршневыми механизмами. Также из технических новаций можно отметить электрический усилитель рулевого управления с переменным передаточным отношением.

Долго рассказывать о внешности нового Bentley Bentayga V8 смысла нет. Кроссовер с бензиновым мотором практически не отличим от дизельного Bentley Bentayga, разве что отсутствуют шилдики Diesel на передних дверях.
«Средняя» по стоимости версия кроссовера Бентли Бентайге доступна к заказу с 4, 5 и 7-местным салоном, огромным выбором материалов и цветовых решений для отделки интерьера (появились даже декоративные вставки из углеродного волокна, кожа Cricket Ball и красная прострочка). На выбор предлагаются 3 варианта аудиосистем, легкосплавные колесные диски R20, R21 или R22, а в качестве опций внедорожный пакет All-Terrain, проекционный дисплей, ассистент парковки, камера ночного видения и прочие фишки.

Bentley Bentayga V8 2018-2019 видео тест

Спортивный Bentley Bentayga V8 доступен в России

Российские дилеры Bentley начали продажи спортивной версии внедорожника Bentayga V8. Автомобиль оснащается 4,0-литровым бензиновым двигателем V8 и развивает мощность в 550 л. с. и 770 Нм крутящего момента, разгоняясь до 100 км/ч всего за 4,5 секунды и позволяя достичь максимальной скорости в 290 км/ч, сообщает пресс-служба Bentley. Новый Bentayga оснащается системой Bentley Drive Dynamics – с ее помощью можно установить дополнительные настройки Bentayga V8. Стоимость новинки начинается от 12 млн 990 тыс. рублей, что на 500 тысяч дороже 435-сильного дизельного Bentayga с мотором V8 аналогичного объема.

Интерьер Bentayga 2019 модельного года получил три инновационных опции: глянцевые карбоновые вставки вместо традиционных вставок из шпона, отделка рулевого колеса кожей и деревом, а также новый насыщенный красный оттенок кожи Cricket Ball. Экстерьер новой версии отличают рельефные, скульптурные линии.

Впервые Bentley Bentayga опционально оснащается карбон-керамическими тормозами – на модель устанавливаются самая мощная тормозная система за всю историю Bentley и самые большие передние тормоза, предлагаемые для серийных автомобилей. Диаметр передних дисков составляет 440 мм, задних – 370 мм. Они установлены внутри суппортов (передние имеют 10 поршней), дополненных логотипом Bentley, которые прижимают тормозные колодки, создавая совокупный максимальный тормозной момент в 6000 Нм. Кроме того, Bentayga V8 первым в линейке получил красные тормозные суппорты для передних и задних стандартных стальных тормозов, которые окрашены термостойкой краской Tornado.

Новый автомобиль Bentayga V8 дополнен новыми системами помощи водителю и информационно-развлекательными технологиями, среди которых можно выделить адаптивный круиз-контроль (ACC) с функцией Stop & Go, систему предотвращения столкновений, а также ассистента движения в заторах, систему распознавания дорожных знаков, ассистента выезда задним ходом, а также системе кругового обзора Top View Camera, которая, получая данные с четырех камер, выводит на экран общий вид сверху на автомобиль и его окружение. Среди прочих инновационных систем – система ночного видения с технологией инфракрасного излучения для определения препятствий на дороге, а также проекционный дисплей.

Встроенная информационно-развлекательная система с новейшим высокотехнологичным 8-дюймовым сенсорным экраном включает в себя лучшую в классе систему навигации и жесткий диск на 60 Гб, а также предусматривает возможность выбора одного из 30 языков интерфейса. Для пассажиров задних сидений впервые в истории Bentley предлагается планшет с диагональю 10,2 дюйма, работающий на ОС Android и оснащенный 4G интернетом, а также модулями Wi-Fi и Bluetooth. Клиенты в России также могут выбрать одну из трех аудиосистем для Bentayga V8: Bentley Standard Audio, Bentley Signature Audio и Naim for Bentley Premium Audio.

Автор: Александр Чупров , источник: АВТОСТАТ

BENTLEY

Bentley Bentayga V8 2018 – с мотором би турбо V8 и углеродо керамическими тормозами

  • » onclick=»window.open(this.href,’win2′,’status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,menubar=no,resizable=yes,width=640,height=480,directories=no,location=no’); return false;» rel=»nofollow»> Печать
  • E-mail

Кроссоверы Бентли 2018-2019 года пополнились новым Bentley Bentayga V8, под капотом которого установлена мощная 4,0-литровая би турбо восьмерка мощностью 550 лошадиных сил. Новинка была представлена официально и в марте 2018 года новый премиальный кроссовер станет доступен в России.

Новый Bentley Bentayga не только щеголяет мощным бензиновым V8, как у кроссовера Porsche Cayenne Turbo, но и доступными в качестве опции углеродокерамическими тормозами (такие же у итальянского кроссовера Lamborghini Urus). Британский производитель представил новый кроссовер как «среднюю» версию в линейке Bentayga, которая расположилась между Bentley Bentayga Diesel и Bentley Bentayga W12. В обзоре технические характеристики, комплектации, цена, фото и видео нового Bentley Bentayga V8 2018-2019 года, который относится к классу премиальных SUV.

Цена в Великобритании нового Бентли Бентайге V8 по предварительной информации составит от 136200 английских фунтов, по актуальному курсу это примерно 10,5 млн. рублей. Цена дизельного Bentley Bentayga начинается от 135800 фунтов, а стоимость флагманского Bentley Bentayga W12 стартует от 162700 фунтов. Так что, судя по британскому ценнику, цена Bentley Bentayga V8 в России составит примерно 12,5-13 млн. рублей.

Читать еще:  Непрошедших техосмотр будут штрафовать

Новый Бентли Бентайга с бензиновым би турбо мотором построен на платформе Volkswagen MLB-Evo и является соплатформенным братом таких премиальных кроссоверов как Lamborghini Urus, Porsche Cayenne Turbo и Audi Q7.

Технические характеристики Bentley Bentayga V8 2018-2019 года.
Под капотом кроссовера, как уже упоминалось выше, установлен 4,0-литровый би турбо мотор V8 (550 л.с. 770 Нм), работающий в паре с 8 АКПП ZF. Новинка, как и положено автомобилю премиум-класса, оснащена полным приводом (стандартно тяга распределяется в соотношении 40% на передние колеса и 60% на задние, но в случае необходимости Torsen может передать 85% тяги на заднюю ось или 65% на переднюю).

Двигатель мощностью 550 лошадиных сил разгоняет британский кроссовер массой 2395 кг до первой сотни за 4,5 секунд, а заявленная производителем максимальная скорость составляет 290 км/час. Мотор, стоит отметить, довольно прожорливый в среднем он потребляет 11,4 литра бензина, а при движении в городском трафике и вовсе до 16 литров.

В качестве опции для нового Бентайге предлагаются углеродо-керамические тормоза с дисками диаметром 440 мм и 10-поршневыми механизмами спереди и 370 мм дисками с 6-поршневыми механизмами сзади, также в наличии электрический усилитель рулевого управления с переменным передаточным отношением.
Одним словом новый Bentley Bentayga V8 практически ничем не отличается от дизельной версии, разве что отсутствием шильдиков Diesel.

Заказать «средний» по цене и мощности кроссовер можно с 4-х, 5-ти или 7-ми местным салоном, предлагается огромный выбор цветовых решений для отделки салона (появилась даже новая кожа Cricket Ball, красная прострочка и декоративные вставки из углеродного волокна), 3 варианта аудиосистем, колесные диски R20, R21 и R22 из легкого сплава. За доплату можно заказать камеру ночного виденья, ассистент парковки, проекционный дисплей, внедорожный пакет All-Terrain и массу других современных фишек.

The Bentayga Range (2015 — 2020)

Bentayga is the first Bentley SUV — also the world’s first true luxury SUV. Launched in 2015, Bentayga was named after the Roque Bentayga, on the island of Gran Cananria, Spain, and was designed, engineered and crafted to offer unprecedented levels of refinement and performance. Bentayga was created after consultation with Bentley owners and meticulous research to ensure this new model included the luxurious features and dynamic drive experience one expects of a Bentley.

After launching the first Bentayga with a W12 engine came the addition of Bentayga Diesel, then the luxurious Bentayga Mulliner. These were joined by the agile Bentayga V8 and the serene Bentayga Hybrid — Bentley’s first step towards electrification. The final addition to the range was Bentayga Speed, which at launch was the world’s fastest SUV, and remains amongst the quickest SUVs in the world.

In 2020, Bentley has launched the new Bentayga, the second generation of this luxurious SUV. With the new Bentayga range, Bentley continues to innovate and explore the possibilities which arise where ultimate luxury meets thrilling performance.

Bentayga (2015 — 2020)

Bentayga, at its launch in 2015, was the most luxurious, hand-built, all-terrain vehicle ever made: a car in which technology, speed and power came together to offer an extraordinary driving experience.

This modern SUV’s exterior features a muscular powerline — the sharply-defined crease that draws your eye from the front wheel along the side of the car It is complimented by a B-shaped wing vent, extensive brightware and large, impressive wheels which add a further level of striking detail.

The interior of this refined car is beautifully handcrafted, too. Sustainably sourced wood veneers are carefully selected, cut and matched to create a seamless ‘ring of wood’ around the driver and passengers. A panoramic sunroof allows light to reflect off the solid metal detailing with precision-knurled finish and the hand-stitched leather interior features, while optional mood lighting can be adjusted to refine the atmosphere of the cabin.

With its W12 petrol engine, the first generation Bentayga redefined what an SUV engine could do. Its 6.0 litre engine achieves 0 to 60 mph in 4.0 seconds (0 to 100 km/h 4.1 seconds) and accelerates to a top speed of 187 mph (301 km/h).

Designed for both performance and efficiency, the technologically advanced W12 petrol engine with Variable Displacement delivers 5-90% torque within 1.1 seconds, offering maximum torque at low engine speeds and creating an effortless driving experience.

Connected services have been introduced to the original Bentayga: please refer to the My Bentley Support website to see which services are available for your model and region.

Bentayga Diesel (2016 — 2020)

The 2016 Bentayga Diesel was the first diesel in Bentley’s history. The world’s most refined 8-cylinder diesel engine, it was developed to deliver world-class Bentley performance with the extended range of a diesel engine.

This model features a number of distinctive and exclusive design features including a gloss black matrix grille with a chrome surround and centre bar, along with two twin-quad tailpipes at the rear. It also features a ‘V8 DIESEL’ badge that sits on the lower edge of the front doors. In addition, ‘Bentley’ treadplates and the classic ‘B’ design foot pedals are fitted as standard.

Its 4.0 litre, 8-cylinder, 32-valve diesel engine delivers a top speed of 168 mph (270 km/h) and achieves 0 to 60 mph in 4.6 seconds (0 to 100 km/h in 4.8 seconds). With a power output of 429 bhp (435 PS), this engine delivers class-leading drivability and refinement. It will come as no surprise that it feels and responds in a familiar way – like a typical Bentley engine.

Bentayga Diesel’s extended range of over 1000km is made possible courtesy of its highly efficient engine, an 85-litre tank and a host of other technical refinements. The engine also delivers a combined fuel consumption of only 35.3 mpg (8.0 l/100 km).

Bentayga Mulliner (2017 — 2018)

Bentayga Mulliner was designed to embody the ultimate expression of the world’s most luxurious SUV.

Developed and created by Mulliner and launched in 2017, it took the Bentayga to another level of luxury through the exquisite craftsmanship for which Mulliner is renowned.

Produced in limited numbers, Bentayga Mulliner features Mulliner 22 inch Paragon wheels, LED welcome lamps and Mulliner treadplates. Inside, Bentayga Mulliner includes the four-seat Comfort Specification with rear centre console, including rear seatswhich adjust in 18 different ways, and include massage and ventilation functions.

The interior also features cabin waist rails and console finished with new Ombré Burr Walnut veneer, transitioning seamlessly from Piano Black stain in the front cabin to Burr Walnut in the rear. The Mulliner handcrafted duo-tone colour split is complemented by unique two colour accent stitching on a quilt pattern with Mulliner contrast accent colours. Mulliner seat embroidery adds a finishing touch in a contrast accent colour.

A unique addition is the Mulliner bottle cooler and chiller, fully integrated into the rear console. The cooling compartment is backlit with LED lighting and features two handcrafted Cumbria Crystal champagne flutes and an illuminated bottle chilling ring. The frosted glass soft-close door is etched with the Mulliner branding.

Bentayga V8 (2018 — 2020)

Launched in 2018, Bentayga V8 balances exquisite refinement with astonishing performance. Bold, contemporary styling cues and unparalleled levels of craftsmanship provide a sleek, sporting look, while the new cutting-edge V8 engine delivers immense power and instant acceleration.

Bentayga V8 shares the same sleek lines as the other models in the Bentayga range, but adds some distinctive features to create an edgier exterior that matches the car’s dynamic feel. A black and chrome radiator matrix grille adds extra presence at the front, while the rear is enhanced by two twin-quad tailpipes, with a selection of large, striking wheels completing an imposing look.

The handcrafted cabin of the new Bentayga V8 features elegant and comfortable straight fluted seats and the upper cabin is trimmed in Eliade. Bentley treadplates and foot pedals in the classic ‘B’ design as standard provide the perfect finishing touches.

Powerful and efficient, with seamless power delivery, Bentayga V8’s innovative engine, launched with the model in 2018, provides an effortlessly engaging drive – both on and off the road. It delivers an impressive 542 bhp (550 PS) of power that can take it to a top speed of 180 mph (290 km/h).

The V8 engine achieves its maximum torque of 770 Nm (568 lb ft) at 1,960 rpm and maintains this right through to 4,500 rpm, ensuring rapid acceleration at any engine speed. Bentayga V8 accelerates from 0 to 60 mph in just 4.4 seconds (0 to 100 km/h in 4.5 seconds), contributing to the car’s agile, sporty driving experience.

Bentayga V8 Design Series
Bentayga V8 Design Series is a design-focused expression of this luxurious SUV. From the moment it was launched, it has taken the sleek, contemporary feel of Bentayga to a new level, with a selection of stylish design details that highlight its intense, sporting nature.

It includes the Blackline Specification as standard, which replaces every piece of brightware with a brooding black-painted trim. A body-coloured lower front bumper apron at the front of this refined car and twin gloss black tailpipes at the rear, a stylish chrome and enamel Design Series badge positioned low on the door create a stylish, dramatic exterior.The distinctive, contemporary look continues inside with Beluga hides and a contrast accent colour.

A carbon fibre weave was created exclusively for the Design Series, and is applied to the cabin fascias and door waistrails, and is complemented perfectly by gleaming Piano Black veneer.

Bentayga V8 and V8 Design Series feature a range of *connected features including Driver assistance technology included as standard, including Exit Warning and a rear view camera, makes the roads easier to navigate, while Bluetooth, Wi-Fi and Apple CarPlay connectivity allows passengers to stay connected to the outside world.

Bentley Bentayga V8 2018 Review

Big luxury British SUV gets petrol V8 option; you won’t miss the W12

Super luxury

Just when most other car-makers are dropping powerful petrol V8s from their line-up Bentley has decided to introduce one in its Bentayga. On paper, it doesn’t make sense. Especially since it’s set to be priced in spitting distance of the far more advanced V8 diesel that can cover 1000km between tankfuls. Worse still, the less efficient V8’s fractionally quicker acceleration is, in the real-world, negated by the oil-burner’s towering torque peak — but rule out the new V8 at your peril because if you’re in the market for a Bentayga it’s the best version Bentley currently makes.

Bentley’s gamble to create a super-luxury SUV has paid off. Just two years after it risked its near 100-year heritage the small volume British car-maker is celebrating 10,000 sales worldwide.

That’s a drop in the ocean compared to the number of Range Rovers that Land Rover makes, but for Bentley it’s a real success story — especially since most of those cars have ended up in the hands of customers new to the brand.

Capitalising on its success, this year Bentley wants to broaden the appeal of the Bentayga.

Sadly, this hasn’t involved trying to make it any prettier but by adding a new V8 and a plug-in hybrid. The latter is set to be revealed at next month’s Geneva motor show.

It seems an odd decision, in Australia at least, because on paper the diesel makes it completely redundant.

After all, how can a petrol compete with a 4.0-litre V8 diesel that possess not only two turbos but a trick 48-volt driven electric compressor that gives it a towering 900Nm torque peak?

The need for the new engine and plug-in version no doubt comes from Europe where the backlash against diesel is in full swing. Think of the petrol V8 as a wise piece of future-proofing.

Not an old V8

Of course, it’s not just any V8 that Bentley is introducing but the same compact 4.0-litre twin-turbo you’ll find under the bonnet of the Cayenne Turbo.

Читать еще:  Стартовали продажи эксклюзивного Volkswagen Touareg

The British car-maker is quite happy to admit Porsche did most of the engineering — with the Brits only getting involved to completely re-engineer the V8’s cooling system to help it cope with the unbelievably high under-bonnet temperatures involved with cruising in hot climates at the V8’s maximum 290km/h top speed.

You read right. The new V8 petrol is currently the second fastest SUV money can buy after its 300km/h Bentayga W12 sibling. Completely irrelevant for us Down Under but an engineering feat, we’re sure you’ll agree.

More relevant to us is the V8’s acceleration. Producing 404kW/770Nm, the big Bentley can shrug off its near-2.4-tonne kerb weight and hit 100km/h in just 4.5 seconds — only 0.4 seconds slower than the 6.0-litre flagship and 0.3 seconds faster than the diesel.

We keep mentioning the diesel because many buyers who own the oil-burning Bentayga, we’re told, love how little they have to replenish the 85-litre tank.

On that front, the petrol V8 struggles to compete.

Helping boost real-word efficiency is new deactivation tech that effectively converts the V8 into a 2.0-litre V4 up to 3000rpm but, officially, the Bentley averages 11.4L/100km and can only manage 746km before it drains the tank or, so we’re told, just 22 minutes at a constant 290km/h.

On the road
More Research
2018 Bentley Bentayga Pricing & Specs
Read more Bentley Bentayga news & reviews

Live with that and, from then on, the V8 makes for an effortless match for the luxury SUV.

Only scratching the potential of the 4.0-litre V8 that cleverly packages the two twin-scroll turbos with the cylinders «hot-vee», Lamborghini had little trouble squeezing an additional 74kW/80Nm out of it for its forthcoming Urus and behind the wheel of the Bentley it feels unstressed.

In fact, delivering its maximum torque from just 1960rpm, the thrust on tap is borderline alarming. Better still, the V8 also loves to rev all the way to 7000rpm — but the main reason you’ll fall for its charms is not how flexible it is but just how wonderful it sounds in situ.

Potter around town and there’s a deep, meaningful rumble that builds to a glorious snarl as it nears its red line. It sounds far more natural, and interesting, than the unusual off-beat V6 sounding W12.

Perhaps the cleverest trick is the tuneful V8 knows its place. On the highway, when you’re not in the mood (the Sport mode opens a valve in the exhaust) the engine is almost imperceptible.

Same goes for wind and road noise even on the large 21-inch winter tyres.

Bentley said it would have been tempting to create a sportier version of the Bentayga, and a more powerful Speed version is «entirely feasible», but for the standard version engineers decided to make it as comfortable and relaxing as the W12 and diesel.

That means the adaptive air suspension and trick 48-volt active anti-roll stabilisation carry over with the same comfort bias.

Like the other Bentaygas, the V8 come with a Comfort, Sport and ‘Bentley’ auto mode that sharpens up or slackens-off the responses of the engine and transmission, while adding weight to the steering.

Select sport and it is remarkable how much speed can be carried along an alpine road and, with the active roll-stabilisation, big body movements are largely kept in check. There’s some roll, but that’s understandable given the size and weight management involved.

Nit-picking

Criticisms? Throttle response feels overly sharp at low speed in town but, according to the man who calibrated it, it’s deliberate to help broadcast the performance on tap to its customers. For us it adds unnecessary jerkiness.

Same goes for the steering responses too, which feel a little too darty off-centre for a luxury car.

Our car also came with the huge 10-piston carbon-ceramic discs that feature enormous 440mm front rotors. Unless you tow, or live in Germany and regularly max out your Bentayga, it’s difficult to justify the incredible $20,500 they’re likely to cost in Australia.

Since the Bentayga V8 was launched overseas we also were given the opportunity to drive off-road on ice and snow, allowing us to test the ‘Snow + Grass’ setting that pre-arms the car for those conditions.

It’s impressive as the Bentley didn’t get stuck and, if there’s enough space, it’s even possible to coax the big SUV into lurid drifts, if you have a spare few acres of space handy.

Finally, just two years on sale and the cabin is beginning to feel its age.

The infotainment isn’t as sharp or precise as what’s offered by the likes of, ironically, sister brand Audi and some of the detailing, like the exposed plastic cup-holders and gear-shifter surrounds, look desperate for an update.

That said, overlook these small details and the majority of the materials and finishes used are, as you would expect, beautiful but be careful of getting too carried away in making your car your own. Our test car had a sobering $150,000 worth of options.

Which brings us to pricing.

In Australia the Bentayga V8 is priced $300 less than its diesel sibling. That means the V8 petrol-powered SUV weighs in at around $334,700 — a huge sum of money and an amount difficult to justify considering both a Range Rover and Mercedes-Benz GLS offer similar levels of refinement and comfort.

But if you want the very best luxury SUV money can buy, the Bentayga still has all its rivals beat with added exclusivity to boot and, if it were our money, we’d choose the new petrol V8 every time.

Bentley Bentayga pricing and specifications:
On sale: June
Price: $334,700 (plus ORCs)
Engine: 4.0-litre twin-turbo V8 petrol
Outputs: 404kW and 770Nm
Transmission: Eight-speed automatic
Fuel: 11.4L/100km
CO2: 260g/km
Safety rating: N/A

New Bentley Bentayga V8 2018 review

With the diesel Bentley Bentayga dead, we see how good the most economical Bentayga is on the road

If you like your SUVs with heaps of clamorous character, few come close to the twin-turbo Bentley Bentayga V8. Opulent, ostentatious and surprisingly fun to drive, the brutish off-roader displays personality and charm by the bucket-load. While many will opt for the W12 simply for its flagship status, it’s the V8 that represents the sweet spot in the range.

With Bentley the latest in a long line of manufacturers deciding to ditch diesel in Europe, the Bentayga is back to being a petrol-only SUV.

And until the plug-in hybrid arrives in 2019, this V8 version is now the most economical model you can buy. Still, it’s all relative: the Bentayga V8 emits 260g/km of CO2 and will return just 24.8mpg on a good day.

Make the most of the colossal 542bhp and 770Nm of torque and that fuel economy figure will plummet, too. Yet that’s exactly what you’ll want to do; the characterful V8 sounds like a thunderstorm at full chat and flooring the throttle sends the 2.4-tonne SUV rocketing towards the horizon without hesitation.

Using the same 4.0-litre twin-turbo petrol engine as the Porsche Cayenne Turbo, it sprints from 0-62mph four tenths slower than its German sibling. Yet what it never feels is slow; the Bentayga V8 is relentlessly fast in a straight line, revving aggressively all the way to its 7,000rpm red line.

More reviews for Bentayga SUV
Car group tests
  • Aston Martin DBX vs Bentley Bentayga
  • Mercedes-AMG G 63 vs Bentley Bentayga V8
  • Bentley Bentayga vs Range Rover
In-depth reviews
  • Bentley Bentayga review
Road tests
  • New Bentley Bentayga 2020 review
  • New Bentley Bentayga Hybrid 2019 review
  • New Bentley Bentayga Speed 2019 review
  • New Bentley Bentayga Diesel 2017 review

The eight-speed ZF gearbox is as silky smooth as ever, yet it’ll fire off changes as quickly as the best dual-clutch transmissions should you ask it to. The Bentayga even rides rather nicely, despite our car’s optional 22-inch wheels.

But with that much weight on board, you might expect the Bentley to handle like soggy blancmange. But the eight-cylinder engine is actually 25kg lighter than the W12 – making this the finest handling Bentayga of them all.

It belies its size in a way few SUVs can, handling tight bends with a display of accuracy and control. The steering doesn’t offer an enormous amount a feel, but it’s well weighted and allows you to thread the bulky SUV through a series of sweeping bends with amusing satisfaction. It’s certainly sharper than the W12.

It’s as refined as you’d ever expect a Bentley to be, as well. At a steady cruise it can shut off four of its eight cylinders, settling down with a serene sense of calm at motorway speeds. So much so, that without flexing your right foot, your passengers may never know this Bentayga was such a rocket ship.

Of course, elsewhere its standard Bentley fare. The interior is exquisite, with leather, wood and knurled metal pinned to every surface. Our car’s chintzy colour scheme may not be to all tastes, but you can’t fault it for perceived quality.

The infotainment system is lifted from the W12, and while the menu set-up may have a distinct VW Group vibe, it’s layered with bespoke graphics and unique fonts. It’s easy to use, and the mapping is clear. The analogue dials offer a level of class missing in some rivals, even if they’re less configurable than Audi’s Virtual Cockpit system.

The only visual difference between the W12 and the eight-cylinder car can be found at the rear. Here, those with a keen eye will notice the tweaked exhausts, which have been adapted to give the illusion of four pipes instead of two. The V8 usually comes with sportier gloss black trim, although our car had been specified with optional chrome inserts.

It’s an expensive car – but then all Bentleys are. You do get a fair amount of kit for your cash; all V8s get full-LED headlights, multi-mode air suspension and a panoramic sunroof. The eight-inch touchscreen is also standard, and every version comes with a 10-speaker stereo. Our car had a frankly eye-watering array of options, however, including deep pile floor mats, a Naim audio system and special £4,545 ‘Hallmark’ paint.

Вышел новый 2018 Bentley Bentayga V8 мощностью 542 л.с.

Компания Bentley показала свой первый внедорожник, Bentayga, в сентябре 2015 года, изначально с мощным двигателем W12. Примерно через год самый дорогой внедорожник в мире получил дизельный битурбо двигатель V8 TDI на 4,0-литра рабочего объема от Audi SQ7. Сегодня ребята из Крю показали новую модификацию в гамме – еще один вариант V8, но бензиновый. Это новый 4,0-литровый двигатель с двумя турбокомпрессорами, используемый в Lamborghini Urus.

Под капотом 2018 Bentley Bentayga V8 данный мотор развивает 542 л.с. мощности и 770 Нм крутящего момента. С 0 до 100 км/ч такая Bentayga разгоняется за 4,5-секунды, развивая максимальную скорость 290 км/ч. Для сравнения, флагманский вариант с W12 делает спринт до первой сотни на 0,4-секунды быстрее и максимальная скорость у него на 11 км/ч больше.

Мощность Bentley Bentayga V8 передается на все колеса через восьмиступенчатую АКПП от ZF: она распределяется между осями в соотношении 60:40 в пользу передней оси. Не то, чтобы в Bentley об этом действительно заботились, однако новая модификация Bentayga относительно экономична: она расходует по 11,4-литра топлива на 100 км пробега в комбинированном режиме. Очевидно, это более экономично, чем у W12. На полном баке самый дешевый Bentley Bentayga проезжает до 746 км. В стандартное оборудование входит система Start/Stop, так же, как и система дезактивации половины цилиндров, срабатывающая всего за 20 миллисекунд без уведомления водителя на малых нагрузках.

Читать еще:  Обзор Haima S7 2017

С точки зрения дизайна новый 2018 Bentley Bentayga V8 выглядит почти так же, как и его братья с W12 и V8 TDI. Внедорожник оснащен четырехтрубной выхлопной системой от версии V8 TDI и карбон-керамическими тормозами от версии W12. Кроме того, у нового Bentayga V8 самые большие тормоза, из когда-либо устанавливаемых в Bentley и самые большие передние тормоза на серийном автомобиле. Еще внедорожник оснастили новыми черными отполированными 22-дюймовыми легкосплавными дисками с пятью спицами.

Внутри роскошный Bentley Bentayga V8 можно визуально отличить по глянцевой отделке из углеродного волокна (в других модификациях эта отделка матовая). Новая модификация внедорожника оснащена рулем с деревянной отделкой, доступном в семи цветовых решениях. Всего покупателям доступно 15 цветов интерьера и 5 двухцветных тем оформления.

Покупатели, желающие капнуть в свои карманы глубже, смогут заказать новый внедорожник с системой Bentley Dynamic Ride – электронной системой активного подавления кренов, которая использует 48-вольтовый привод, одновременно сохраняющей хороший контакт колес с дорожным полотном и обеспечивающей высокий комфорт пассажиров. Система совместима со стандартной многорычажной пневматической подвеской с четырьмя предустановленными режимами. Еще один бонус – высококлассная аудиосистема Naim. Это самая мощная звуковая система в данном сегменте с 18-динамиками и сабвуфером суммарной мощностью 1 950 Вт.

Кроме топового W12, бензинового и дизельного V8, вскоре Bentley Bentayga получит гибридную модификацию. Ее покажут на Женевском автосалоне в марте. Как ожидается, такой кроссовер будет использовать связку 2,9-литрового двигателя V6 с электромотором, как у Porsche Panamera S E-Hybrid.

Фото | 2018 Bentley Bentayga V8

Новый Bentley Bentayga с бензиновым V8 Глянцевый карбон в салоне 2018 Bentley Bentayga V8
Самая дешёвая модификация Bentley Bentayga — бензиновый V8 Самый дешёвый Bentley Bentayga
Самый дешёвый 2018 Bentley Bentayga V8 Внедорожник 2018 Bentley Bentayga V8
Новый 2018 Bentley Bentayga V8 22-дюймовые пятиспицевые колёса 2018 Bentley Bentayga V8
Салон 2018 Bentley Bentayga V8 Фото салона 2018 Bentley Bentayga V8

Bentley Bentayga V8 ( 2018 )

Bentley Bentayga V8

Since its introduction, the Bentley Bentayga has defined a new sector and set the luxury SUV benchmark, offering customers the ultimate Grand Touring experience unrestricted by landscape or conditions. The award-winning Bentley model is now available in its most sporting guise to date — the Bentley Bentayga V8.

At the heart of the latest Bentayga model is a new-generation 4.0-litre, twin-turbocharged V8 petrol engine which combines immense power with impressive fuel efficiency. The addition of a characteristic V8 burble, stylish twin-quad exhaust pipes and optional carbon-ceramic brakes, reveals more of the luxury SUV’s sporting character.

Sitting at the core of the Bentayga range, the new V8 model fuses exquisite luxury with power, usability and extensive sporting ability. Its responsive performance is fully customisable on demand by the driver through Bentley’s Drive Dynamics system, from limousine-like refinement to sporting precision.

Inside, customers will recognise Bentley’s unique approach to modern luxury tailoring, with the familiar blend of exquisite handcrafted materials and advanced technologies. New styling features include a wood and hide steering wheel and the introduction of a high-gloss carbon-fibre interior panel finish.

Immense Performance, Impressive Efficiency

At the heart of the new Bentayga V8 sits an all-new 4.0-litre, 32-valve, V8 engine featuring dual twin-scroll turbochargers located inside the ‘V’ of the engine.

2018 Bentley Bentayga V8

The dynamic unit develops 542 bhp (550 PS) and 568 lb.ft. (770 Nm) of torque, resulting in a top speed of 180 mph (290 km/h) and 0-60 mph in 4.4 seconds (100 km/h in 4.5 seconds).

The class-leading performance of the Bentley Bentayga V8 is complemented by a range of 464 miles (746 km), with CO2 emissions of 260 g/km. This refined efficiency (24.8 mpg / 11.4 l/100 km combined) comes, in part, through the ability of the engine to de-activate four of its eight cylinders in suitable conditions, without compromising the drive. The seamless change happens in just 20 milliseconds, making it imperceptible to customers.

The addition of Stop-Start technology, which can activate at ‘near-to-stop’ speeds, also contributes to the emissions figure.

This unique blend of power and refinement gives the Bentayga V8 a distinct, unrivalled position in the luxury SUV market.

Striking, Individual Exterior Design

The exterior design of the Bentley Bentayga V8 reflects the model’s sporting position within the Bentayga family.

The shape is defined by the Bentayga’s unique muscular, sculptural lines, balancing athleticism with an unmistakable presence on the road. From the four round LED headlamps to the large matrix grille, the Bentayga V8 exudes the Bentley design DNA, while the overt powerline, large rear haunches and raised ride height reflect the rugged off-road ability of the luxury SUV.

For the first time, optional carbon-ceramic brakes are offered on the Bentayga. The braking system is the largest and most powerful ever fitted to a Bentley, and the largest front brake system available on any production car.

The brake discs measure 440 mm in diameter at the front and 370 mm at the rear, and sit inside enormous Bentley-branded calipers, with 10 pistons at the front. Together these provide a maximum braking torque of 6,000 Nm.

Also introduced on the Bentayga V8 are sporting red brake calipers for the front and rear standard iron brakes. The calipers are painted in special, high-temperature resistant Tornado red paint, and signal strongly the dynamic intent of this performance-oriented Bentley Bentayga V8.

In front of these sit a choice of 11 wheel designs, including an all-new 22″ five-spoke wheel with black painted and polished finish.

A purposeful black and chrome grille at the front is complemented by Bentley ‘twin-quad’ exhaust tailpipes at rear, both of which provide a further subtle reminder of the new engine specification.

Sublime, Handcrafted Luxury Interior

The Bentayga V8 continues the Bentley tradition of intricate detailing and fine, handcrafted precision using authentic materials. Customers can specify hand cross-stitching, which highlights the interior styling lines of the seats and door panels, and there is the choice of the Bentayga’s four-, five-, or seven-seat configuration, for ultimate versatility.

Three innovative new interior options are offered in the Bentley Bentayga V8: a high-gloss carbon-fibre finish replacing traditional veneer surfaces; a wood and hide steering wheel; and a new rich red leather, Cricket Ball.

For the first time in a Bentley, a high-gloss carbon-fibre finish is offered to customers seeking a contemporary, technical feel. Bentley has traditionally offered a matt carbon-fibre surface to replace the veneer on panels including the fascia, centre console and door waistrails, but this is the first time the finish has been offered with a high gloss, which enhances the technical weave.

Another first — the wood and hide trimmed steering wheel — can be specified in the Bentley Bentayga V8. Uniquely, the new three-spoke, wood and hide trimmed wheel (available in seven different veneer finishes) uses a solid wood base and thus maintains the integrity and authenticity of interior features offered by Bentley.

Cricket Ball leather makes its debut in the Bentayga V8. The evocative new colour is inspired by the traditional and instantly appealing deep chestnut hue of a new cricket ball, and fits perfectly into the inspiring range of 15 interior colours and five colour splits offered by Bentley.

Effortless Bentley Performance, Unrestrained by Climate or Terrain

The Bentayga V8 is available with Bentley Dynamic Ride — the world’s first electric active roll control technology that utilises a 48V system. This system instantly counteracts lateral rolling forces when cornering and ensures maximum tyre contact to deliver class-leading cabin stability, ride comfort and exceptional handling.

Bentley’s adaptive and reactive system provides variable torsional resistance, allowing the Bentayga to be both dynamically capable and comfortable for all occupants at all times. The pioneering use of a 48V system results in silent, instantaneous responses to deal with all road surfaces.

The Bentley Bentayga V8 offers class-leading ride comfort, steering feel and handling thanks to the partnership of a highly sophisticated chassis and Electronic Stability Control (ESC). In addition to advanced, multi-mode Traction Control (TCS), the Bentayga also features Hill Descent Control.

Electric Power-Assisted Steering (EPAS) is also featured on the Bentayga. The new system improves feedback to the driver, while providing isolation from steering kick-back both on- and off-road. EPAS also features a variable rack ratio, permitting light and fast steering while manoeuvring at low speeds, as well as a more subdued response for excellent stability at high speeds.

The Bentayga offers the widest range of on- and off-road drive settings of any vehicle via Bentley’s Drive Dynamics Mode and optional All-Terrain Specification. Up to eight modes (four on- and four off-road) are available, allowing drivers, at the simple turn of a dial, to select the perfect dynamic set-up for any surface or road condition.

All-Terrain Specification allows the customer to select the appropriate vehicle settings for a wide range of off-road surfaces, including Snow & Grass, Dirt & Gravel, Mud & Trail and Sand Dunes. Meanwhile, the Driver Information Panel displays information on pitch, roll, wheel articulation, steering angle, compass bearing and altitude.

The Bentayga V8 comes with multi-mode air suspension. The driver has four different modes to choose from: High 2, High 1, Normal and Low. High 2, for example, can be manually selected when tackling more severe off-road surfaces. Customers can also lower the rear suspension via a switch in the boot, to ease loading and trailer hitching.

Hill Descent Control automatically regulates the vehicle’s speed on steep declines, allowing the driver to concentrate fully on steering and obstacles ahead. It can be pre-set at speeds between two and 30 km/h (going in either direction) and works on gradients greater than five per cent.

Innovative Features and Advanced Technologies

A suite of state-of-the-art driver assistance systems and infotainment features designed to enhance safety, comfort and convenience make the Bentayga V8 an innovative, advanced and connected luxury SUV.

Adaptive Cruise Control (ACC) including Stop & Go, Predictive ACC and Traffic Assist enables the driver to maintain a set distance to the vehicle in front. Predictive ACC uses the navigation data, sensors and cameras to predict upcoming corners, city boundaries and speed-limit changes and can then modify the vehicle speed accordingly, improving both comfort and fuel economy.

In urban environments, there are a number of driver aids available on the Bentley Bentayga V8. These systems — such as Traffic Sign Recognition, which detects a wide variety of traffic signs and displays information to the driver; Rear Crossing Traffic Warning, which uses radar technology to detect crossing traffic when reversing out of a parking space; and Top View, a system which uses four cameras to display an overall picture of the vehicle’s surroundings — combine to enhance everyday usability.

Park Assist is also available — a system that detects suitable parking spaces (both parallel and perpendicular) before autonomous steering takes over to support parking manoeuvres.

Other innovative systems available include Night Vision, which uses infra-red technology to identify potential obstacles ahead, and a Head-Up Display, which reduces driver distraction and increases safety.

The Bentayga’s 8″ touch screen infotainment system boasts class-leading navigation technology, a 60GB hard drive, and a choice of up to 30 languages. Rear seat passengers benefit from the introduction of the Bentley Entertainment Tablet — a removable 10.2″ Android device with 4G, WiFi and Bluetooth for effortless, high-speed on-board connectivity.

Customers can choose between three different sound systems for the Bentley Bentayga V8: Bentley Standard Audio, Bentley Signature Audio and Naim for Bentley Premium Audio. The latter is the most powerful system in the segment, with 1,950 watts, a network of 18 speakers and super-tweeters for unrivalled recreation of the highest audio frequencies.

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector