Trt-auto.ru

Автомобильный журнал
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Honda Accord Hybrid 2017

Гибридный Honda Accord 2017 модельного года

Г ибридный Honda Accord последнего поколения был представлен ещё в конце 2014 года, однако позднее, в 2016 году производитель решил приостановить его выпуск. Однако тенденции современного рынка, требующего всё больше «зелёных» моделей неумолимы, и потому гибридному Honda Accord отдыхать пришлось недолго — теперь он снова востребован.

В своём классе этот автомобиль найдёт немало гибридных конкурентов, таких как Ford Fusion, Toyota Camry, Hyundai Sonata и Chevrolet Malibu, однако среди них Honda Accord скорее всего не затеряется среди них, заняв достаточно высокие позиции по мощности, экономичности ускорению, управляемости, вместительности и комфорту. Пока что на вершине пьедестала находятся Fusion Hybrid и Camry Hybrid, однако хондовцы настроены боевито и считают, что гибридный Honda Accord в последнем варианте исполнения вполне может рассчитывать на вхождение в тройку лидеров рынка гибридных седанов такого класса.

Нынешнему Honda Accord Hybrid улучили показатели экономичности по сравнению с версией 2105 года — нынешний седан расходует по городу 4.8 литра бензина на 100 километров пути, 5 литров — по трассе и 4.9 — в смешанном режиме. Подросла и общая мощность силовой установки — теперь она составляет 212 л.с. Прибавка в сравнении с предыдущей версией составила 16 «лошадок». Разгон до первой «сотни» по слухам находится в пределах семи секунд, но официальных данных пока что нет.

Основным рынком для Honda Accord Hybrid являются США, поэтому производство седана японцы развернули на американском континенте, на своём заводе в Мэрисвилле, штат Огайо. Логично, если учитывать тот факт, что в 2017 году предполагается реализовать порядка 30 000 гибридных седанов — вдвое больше по сравнению с 2015 годом.

Интерьер и экстерьер гибрида практически в точности повторяют дизайн бензиновой модели, отличаясь лишь на уровне приборов и шильдиков. О электрической составляющей напоминает синий цвет кузова и голубоватые оттенки в свете передних фар и задних фонарей. В салоне появился новый сенсорный дисплей, бортовая MMS-система поддерживает взаимодействие со смартфонами Apple CarPlay и Android Auto. Салон седана просторный, не хуже чем у главных конкурентов. Сзади комфортно помещаются двое пассажиров с багажом, при необходимости, можно разместить и третьего.

Список оснащения Honda Accord Hybrid также практически повторяет тот, что доступен на бензиновой модификации Accord EX с добавлением системы безопасности Honda Sensing, включающей в себя системы предупреждения о выезде из полосы, контроля за разметкой, предупреждения о фронтальном столкновении, предупреждения и снижения последствий столкновения и активный круиз-контроль. При этом стоимость базового гибрида Honda Accord выросла всего на 300 долларов по сравнению с предыдущей версией и составляет теперь 29 605 долларов. Следующая по стоимости комплектация EX-L оценивается в 32 905$ и дополнена кожаными сидениями и панорамной крышей. Наконец, комплектация Touring стоимостью в 35 955$ оснащается в дополнение к вышеперечисленному светодиодными фарами, парктрониками, датчиком дождя и встроенным GPS-навигатором.

Новая трансмиссия Intelligent Multi-Mode Drive (I-MMD) с двумя электродвигателями, сцеплением и фиксированным передаточным числом позволила добиться снижения расхода топлива. Работает она подобно виртуальному вариатору CVT. на средних скоростях или при торможении двигателем автомобиль движется на электротяге, а когда мощности электромотора оказывается недостаточно, меньший электромотор запускает ДВС, который начинает питать меньший электродвигатель, а тот, в свою очередь питает выработанным током большой ходовой электромотор. Такая схема носит название последовательного гибридного режима. Также доступен и полногибридный режим, когда сцепление соединяет ДВС и большой электромотор, чтобы они оба крутили колёса седана.

Последовательный режим имеет как свои достоинства так и недостатки. Главным его достоинством является простое управление скоростью, более чем наполовину снижая расходы на трение в трансмиссии. Недостатком же можно счесть постоянную необходимость перевода вырабатываемого тока из постоянного в переменный, что на нынешнем этапе приводит к большим затратам, но в долгосрочной перспективе экономит средства, которые могли бы пойти на установку полностью гидромеханической АКПП.

Двухлитровый ДВС, работающий по циклу Аткинсона оборудован только цепью привода распредвала без всякой путаницы ремней, давно привычных на современных моторах. Масса гибрида выросла на 60 кг в сравнении с бензиновой версией, но при этом много деталей кузова и трансмиссии сделали из алюминия, что позволило снизить общую массу машины, оставив её в прежних пределах. Размер и вес двигателя снизился на 23%, крутящий момент и мощность увеличились примерно на 8%. Уменьшилась и ходовая батарея — на 335 в размерах и на 13% — по массе. Правда на объём багажника это уменьшение практически не повлияло, да и задние сидения из-за него не сложить

Двигатель оборудовали системой восстановления тепла выхлопных газов, облегчающей холодный старт и быстро поднимающей температуру в салоне в холодное время года. К осени 2017 года в дополнение к классическому гибриду Honda планирует выпустить подзаряжаемую версию седана.

На передней подвеске модернизировали втулку, что позволило слегка улучшить управляемость. Тормоза при переключении с рекуперации в режим прямого торможения работают плавно, без рывком, нередко заметных у конкурентов.

При сильном разгоне на трассе замечается однако двухсекундная задержка между нажатием на акселератор и отзывом двигателя — так выглядит переключение силовой установки из параллельного режима Engine Drive в последовательный Hybrid Drive. Это не критично, но водителю стоит учитывать данную особенность машины. Во всём остальном же Honda Accord Hybrid ведёт себя вполне предсказуемо и логично, как и подобает машине подобного класса.

2017 Honda Accord Hybrid

Honda’s Accord, the car that more than any other model identified Japan as the force to be reckoned with in the U.S., is celebrating its 40th birthday this year. While many Kirins surely were tipped toasting the 12.7 million Accords that have been sold here—not to mention the 30 Car and Driver 10Best trophies the car has earned—Honda didn’t secure its place in the world’s most competitive market by dwelling on the past. The Japanese automaker ruthlessly identified and attacked its next goal, in this instance a 50-mpg hybrid to crown the ninth-generation Accord range.

Return of the Hybrid

The 2017 Accord hybrid is a key step in Honda’s move to electrified vehicles with an expanding range of hybrids, plug-in hybrids, fuel-cell models, and battery electrics. By 2030, Honda hopes two-thirds of its global fleet will be electrified, come what may in fuel prices, government edicts, and customer whims.

Toward that end, the new 2017 Accord hybrid we recently drove in Napa Valley, California, embodies comprehensive improvements over the previous Accord hybrid that Honda built and sold here in modest volumes in 2014 and 2015.

First of all, the new hybrid benefits from updates bestowed on the Accord range for 2016, in which the cars were facelifted, lightened, and structurally stiffened. Additionally, hybrid production was moved from Ohio to Japan to expand the global supply and more than double the number of cars available. (The model is sold in all 50 states.)

To create the new, better hybrid, Honda engineers gave it a more powerful 2.0-liter Atkinson-cycle four-cylinder engine; two smaller, lighter, and more energetic AC motor/generators; a more compact lithium-ion battery pack and electronic control unit; significant aerodynamic improvements and reduced friction; and a wealth of driver assists and creature comforts. The one major carryover is the basic powertrain arrangement: What Honda calls a two-motor hybrid-drive system combines combustion and electric-energy conversion with fixed drive ratios.

Hits and Misses

After a few hundred miles of driving, here’s our assessment: The new Accord hybrid is quiet and comfortable for drivers and passengers alike, and seat-of-the-pants acceleration and braking performances should exceed most expectations. Now for the near misses: Although its EPA estimates are the best of the mid-size hybrid sedans, the new Honda doesn’t top the Toyota Prius’s figures or the 2014–2015 Accord hybrid’s city mpg rating. And while other members of the Accord family equipped with conventional powertrains show true sports-sedan verve, this hybrid wanders off in the science-project direction too often to impress those with enthusiasm for driving.

From a stoplight, it literally motors off with smooth, silent electric torque answering the tap of the accelerator pedal. With gentle pressure and sufficient charge in the 1.3-kWh battery pack, you can sneak past 60 mph in EV Drive mode for a mile or so without rousing the engine. When the engine does fire, it spins a generator to provide AC current to the always-engaged electric motor while concurrently sending juice to the battery pack. This is the Hybrid Drive mode. Lift off the accelerator, and the drive motor becomes a generator to convert unwanted momentum to electricity for recharging the battery.

In the third mode, Engine Drive, a computer gently engages a wet clutch, connecting the engine to the front axle’s differential. In the interests of efficiency, no battery charging is allowed here; the engine runs quietly at low rpm with its computer-operated throttle barely open. On our drive through wine country, we found this third mode elusive and impossible to maintain for more than a few seconds at 65 to 70 mph. We suspect it exists mainly for use in EPA highway-mileage tests.

In each of the drive modes described above, the Accord hybrid is your best friend. Unfortunately, its mean side emerges when you smack the accelerator to the floor at any speed. After a momentary delay, the engine roars in anger to accelerate the car with a jolt of juice zapped from the generator to the drive motor. This is annoying-CVT disorder, where engine rpm and car speed are totally out of sync.

There are other driving behaviors that diminish the Accord hybrid’s desirability. The electrically assisted steering, while nicely weighted and responsive off-center, provides no hint of road feel or feedback. The Michelin Energy Saver all-season tires would seem to contain Teflon in their tread compound, so readily do they slide when challenged with modest cornering loads; we discovered crippling understeer when negotiating traffic circles and early-onset intervention from the stability-control system in simulated lane-change moves. Although you seldom need to tap the brake pedal when the shift lever is moved to the B (maximum energy regeneration—i.e., engine braking) position, we found the left pedal lacking in feedback midway through its travel and the brakes susceptible to abrupt ABS intrusion.

The Big 4-8?

Beyond the fact that this is more the Accord for the gadget geek than the keen driver, the hybrid missed its 50-mpg mileage bogey, with ratings of 49 mpg city, 47 mpg highway, and 48 mpg combined. Chief engineer Koji Ninomiya cites more stringent EPA regulations as the cause. He’s correct that small adjustments have been made to more accurately align the laboratory test results and window-sticker figures with real-world driving. And last year, the EPA warned manufacturers that existing coast-down test procedures would be enforced to the letter.

In the greater scheme of things, 1 or 2 mpg doesn’t matter, and this latest Accord has improved its highway fuel-economy rating by 2 mpg. It also betters all mid-size competitors except the Toyota Prius, including the new Chevrolet Malibu hybrid, which is rated at 47/46/46 mpg city/highway/combined. But it’s the principle, Honda missing a crucial goal, that irks us. This is Toyota finishing second at Le Mans five times. We don’t like to think that the Honda that moved to America to manufacture high-quality Accords in volume for world consumption would ever have let this Accord hybrid leave the lab until it exceeded every target with room to spare.

Take solace in the fact that Ninomiya and his team did bring more power and acceleration to the hybrid party. While the Chevy Malibu gas-electric is done by 100 mph, the Accord Hybrid is good for another 12 mph beyond that. Friends of the environment will adore the low fuel consumption and CO2 emissions. Driving oh-so-gently for four miles at modest suburban speeds, we coaxed the in-dash mileage meter up to an impressive 43.8 mpg.

Consumers also will appreciate the handsome but low-key exterior design, the roomy interior, and the wood-like plastic dash trim. The smaller battery pack compared with the previous Accord hybrid increases trunk space from 13 to 14 cubic feet, though unfortunately the rear seatbacks don’t fold, and no pass-through is provided. Apple CarPlay and Android Auto connectivity are on board. The roster of electronic driver aids now includes adaptive cruise control, lane-keeping assist, and automated emergency braking. The new Accord hybrid range encompasses three trim levels. A well-equipped base model is $30,440 ($3075 more than an equivalent nonhybrid Accord EX); the EX-L with leather and Apple CarPlay and Android Auto costs $33,740; and the loaded $36,790 Touring edition boasts navigation, LED headlights, heated front and rear seats, and more. Cars are at dealers now.

Читать еще:  Honda Fit 2015

Phase two of Honda’s green initiative begins this fall with a fuel-cell vehicle, followed by a plug-in hybrid early next year and a pure electric for 2018, all wearing the Clarity nameplate. Let’s hope that these green machines don’t totally abandon Honda’s sporty-sedan heritage in their quest for maximum efficiency.

Specifications

VEHICLE TYPE: front-engine, front-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan

BASE PRICE: Base, $30,440;
EX-L, $33,740;
Touring $36,790

HYBRID POWERTRAIN DOHC 16-valve Atkinson-cycle 2.0-liter inline-4, 143 hp, 129 lb-ft; permanent-magnet synchronous AC electric motor, 181 hp, 232 lb-ft; combined power rating, 212 hp; 1.3-kWh lithium-ion battery pack

TRANSMISSION: 1-speed direct drive

DIMENSIONS:
Wheelbase: 109.3 in
Length: 194.1 in
Width: 72.8 in Height: 57.5 in
Passenger volume: 101-103 cu ft
Cargo volume: 14 cu ft
Curb weight (C/D est): 3500-3550 lb

PERFORMANCE (C/D EST):
Zero to 60 mph: 6.9 sec
Zero to 100 mph: 20.0 sec
Standing ¼-mile: 15.3 sec
Top speed (governed): 112 mph

FUEL ECONOMY:
EPA city/highway driving: 49/47 mpg

2017 Honda Accord Hybrid first drive

2017 Honda Accord Hybrid first drive

The Honda Accord Hybrid was an impressive car when it launched as a 2014 model, but supply constraints frustrated buyers, and the hybrid mid-size sedan actually skipped the 2016 model year.

For 2017, it’s back in the lineup, with a slightly improved hybrid system and a host of updates made to the Accord lineup last year.

The hybrid 2017 Accord is EPA-rated at 49 mpg city, 47 mpg highway, for a combined rating of 48 mpg.

As Honda points out, revisions to the EPA’s 2017 ratings calculations mean that if the latest Accord Hybrid had been rated the same way as the 2014 model, it would have hit 49 mpg combined and the magic 50-mpg mark for the city cycle.

Among 2017 hybrid sedans, however, the Accord Hybrid remains at the top, with higher fuel efficiency than the hybrid versions of the Ford Fusion, Hyundai Sonata, Kia Optima, and Toyota Camry.

The Chevrolet Malibu Hybrid, however, the highest-rated car for 2016, hasn’t yet received its 2017 ratings, so it’s unclear how it will compare to the 2017 Accord Hybrid.

2017 Honda Accord Hybrid

We drove Accord Hybrids for much of a day through the rolling hills of California’s Napa Valley last week, and rediscovered the model’s virtues after a two-year hiatus from driving one.

Green Car Reports named the Honda Accord Hybrid its 2014 Best Car To Buy, and we still think it’s among the best of the hybrid mid-size sedans.

It’s less clearly at the top of the list, though, given how good the Malibu Hybrid is. Despite cheap gas and the rush to SUVs among buyers, it promises to be an interesting sales contest between the two vehicles.

Honda has moved production of the Accord Hybrid to Japan, where all its hybrids are now manufactured.

The carmaker says it can now sell up to 30,000 of the model each year in the U.S. if there’s buyer demand, a vast improvement on the 14,000 sales logged for the previous model in its best sales year (2014).

It has made numerous incremental changes to boost the efficiency, power, and electric running capabilities of its second-generation two-motor hybrid system.

2017 Honda Accord Hybrid

Those include a new and more energy-dense lithium-ion battery cell, a motor with denser electric windings that is 23 percent smaller and lighter but increases its power output by 14 percent, and a new exhaust-heat recovery heating system.

Ratings for the 2017 Accord Hybrid powertrain are a combined 212 horsepower between the 2.0-liter Atkinson Cycle 4-cylinder engine and the electric drive motor, which itself is rated at a maximum output of 135 kilowatts (181 hp).

The 2017 Accord Hybrid itself has improvements to its sound insulation and body structures, to reduce noise in conjunction with active sound control to cut engine noise still further.

Other changes applied to last year’s conventional Accords include suspension, braking, and steering improvements, the addition of Apple CarPlay and Android Auto, and the optional suite of Honda Sensing electronic active-safety systems.

On the road, the 2017 Accord Hybrid remains a solid, reasonably agile, and mostly quiet mid-size sedan with remarkable fuel economy ratings.

Over a couple of short drive legs, we saw trip-computer ratings of 48.5 mpg through some twisty mountain passes—presumably with engine-off operation on many of the downhill stretches—and 40.5 mpg when running back to base on fast-moving San Francisco Bay Area freeways.

2017 Honda Accord Hybrid, Napa Valley, California, Jul 2016

While our 2014 Accord Hybrid test car returned mileage in the mid-40s, not all of our colleagues got the same result, so we’re eager to test the latest model along our usual drive route. We’ll report back in more depth.

Three years can be a long time in the car world, and the 2017 Accord Hybrid is in its midlife as a design, facing new competitors than it did in 2014.

Chevy’s hybrid Malibu didn’t exist then, and the hybrid models of the Hyundai Sonata and Kia Optima were previous-generation versions. Only the Camry Hybrid, now somewhat outclassed, remains the same.

With those new competitors, the Accord Hybrid remains a good car and a very smart choice for mid-size sedan buyers who want the highest possible gas mileage.

It’s just not quite as good, comparatively, as it was three years ago.

2017 Honda Accord Hybrid

The engine noise is well muffled under normal operation, but it rises to a quite noticeable whining howl when the accelerator is floored under maximum load. As with many modern cars, the sound deadening is so good under light loads that the full-tilt noise is much louder by contrast.

The handling of the Accord Hybrid falls into the middle of the hybrid sedan pack. We still prefer the Ford Fusion Hybrid, but the hybrid Accord is better than the Hyundai and Kia and notably better than the aging Toyota Camry.

The hybrid Accord for 2017 has a bit more trunk space than its 2014 predecessor: 13.5 cubic feet versus the previous 12.7 cubic feet, due to a battery pack that’s 13 percent lighter and 33 percent smaller in volume.

The rear seat still doesn’t fold down, but we did confirm that the trunk is large enough to hold a full-size adult human with the lid closed. Don’t ask.

2017 Honda Accord Hybrid

Overall, we liked the Accord Hybrid for the same reasons that we did in 2014. It combines the well-known virtues of the current Accord sedan with a clever two-motor hybrid system that gives longer and stronger electric performance than most of its competitors, and the fuel-economy ratings to boot.

We think it deserves to sell well, and finally Honda should be able to provide an Accord Hybrid to every buyer who wants one.

The 2017 Honda Accord Hybrid went on sale in all 50 states on June 15. Prices start at just above $30,000 (including a mandatory delivery fee) for the base Accord Hybrid trim level.

The Accord Hybrid EX-L adds $3,300 to that, giving buyers a bundle of luxury features including leather seats, a moonroof, heated seats, a new display audio system, and Apple CarPlay and Android Auto.

The top-of-the-line Accord Hybrid Touring, for a further $3,050 price boost, adds a heated rear seat, automatic wipers, a navigation system, LED headlights, and parking sensors.

Follow GreenCarReports on Facebook and Twitter.

2017 Honda Accord Hybrid has top travel range in its class

Honda’s Accord Hybrid has returned for 2017 as a roomy, comfortable mid-size sedan that’s the most fuel-efficient gasoline-electric hybrid four-door car in its class.

In fact, the federal government projects the new Accord Hybrid could travel as much as 758 miles before needing a fill-up. This surprising travel range stems from the car’s 15.8-gallon gas tank and its fuel economy, which the government rates as 49 mpg in city driving and 47 mpg on highways. Its city driving efficiency is higher because the slower speeds allow the electric motors to provide more of the propulsion power than they do at highway speeds.

The new Accord Hybrid operates with a second-generation powertrain composed of a four-cylinder engine working with two re-engineered hybrid electric motors and a downsized lithium ion battery pack to deliver a total of 212 horsepower. This is not a plug-in hybrid car, but electricity for the electric motors is generated onboard, such as when excess energy generated when coasting or braking is captured and stored in the battery pack.

The starting manufacturer’s suggested retail price for a base 2017 Accord Hybrid is $30,480, which is only $355 more than the cost of the last Accord Hybrid, which was a 2015 model. That includes the destination charge.

The new Accord received an overall five out of five stars for occupant crash protection from the federal government.

Techies and regular drivers alike can enjoy the new Accord Hybrid as an easy-to-drive and easy-to-live-with sedan that comes well-equipped with some features that are extra on competing sedans.

For example, the base 2017 Accord Hybrid includes 10-way power-adjustable front seats, two-zone automatic climate control, push-button start, lane keep assist, forward collision warning and braking, cruise control that uses radar to maintain safe distances behind cars ahead, remote engine starting, floor mats, wood-grain dashboard trim, upgraded seat fabric and a rear vision camera with multiple angle views.

Higher trim levels of the Accord Hybrid include heated seats, leather seats, moonroof and a 360-watt premium sound system, among other things. The price of such models doesn’t go much beyond $37,000.

Unfortunately, no Accord Hybrid offers blind spot monitoring isn’t offered on any Accord Hybrid.

The new Accord Hybrid showcases how Honda engineers coaxed more power out of the gas and electric parts of the powertrain—a combined 212 horsepower. The 16.1-foot-long sedan starts from stops quietly and more quickly than expected, thanks to the 232 foot-pounds of torque it gets from the electric power system.

The zero-to-60 mph time for this car has been clocked at 6.9 seconds, which is better than the acceleration time of a non-hybrid Accord and Toyota Camry, which both have four-cylinder engines.

The new Accord Hybrid’s 2-liter, double overhead cam, four-cylinder engine kicks in over time—sometimes not until the car is near 60 mph—unless the car is in EV Mode, which keeps it silent and moving on electric power until the lithium ion battery is depleted. When that happens, the car automatically starts the 2-liter, gas engine to continue the drive. At this point, the electric power works predominantly by mixing and matching with the gas power.

There is a Sport mode, too, for the first time in 2017 that adds more electric power assist than normal.

The Accord Hybrid rides well for a 3,200-plus-pound car, managing most bumps well. Unless the four-cylinder engine is pressed hard and gets loud, the ride is mostly quiet. But the 17-inch tires on the test-driven car reached their grip limits easily.

The new Accord Hybrid has more trunk space than the last model, measuring a decent 13.7 cubic feet. Its rear legroom and headroom are surprisingly generous, at 39.3 and 38.3 inches, respectively.

Fact sheet: 2017 Honda Accord Hybrid

2017 Honda Accord Hybrid Touring

BASE PRICE: $29,605 for base model; $32,905 for EX-L; $35,955 for Touring.

AS TESTED: $36,830.

TYPE: Front-engine, front-wheel-drive, five-passenger, gasoline-electric hybrid, mid-size sedan.

ENGINE: 2-liter, double overhead cam, Atkinson cycle four-cylinder with i-VTEC mated to two electric motors and a 1.3-kilowatt hour, lithium ion battery pack.

MILEAGE: 49 mpg (city), 47 mpg (highway).

TOP SPEED: 112 mph.

LENGTH: 194.1 inches.

WHEELBASE: 109.3 inches.

CURB WEIGHT: 3,300 pounds.

DESTINATION CHARGE: $875.

© 2017 The Associated Press. All rights reserved.

Багажник Honda Accord Touring Hybrid 2017 года (NA) (фото 22 из 170) ? США и Канада

Багажник автомобиля Honda Accord Touring Hybrid 2017 года. На предоставленной фотографии вы можете ознакомиться с багажным отделением автомобиля, узнать его вместительность.

А также скачать эту фотографию и использовать как обои для рабочего стола с изображением багажного отделения автомобиля Honda Accord Touring Hybrid 2017 года бесплатно, нажав на иконку в правой, нижней части изображения.

Галерея автомобиля Honda Accord Touring Hybrid 2017 года включает в себя 170 фотографий в высоком разрешении.

Изображенный на фотографиях автомобиль был выпущен в 2017 году. Автомобиль предназначен для рынка США и Канады.

Другие галереи Honda Accord

Другие галереи Honda 2017 года

  • 2005 Ford Focus ST by Rieger
  • 1990 Toyota Land Cruiser II Hard Top VX
  • 2002 Nissan Primera Wagon
  • 2009 Fiat 500 Abarth by Karl Schnorr
  • 2012 Chery Fulwin 2 Liftback
  • 2011 Dodge Caliber by Mopar
  • Страна: Япония
  • Годы работы: 1946 — н.в.
Читать еще:  Лучшие автобусы Higer

В 1946 году была создана японская автомобильная компания «Honda». Ее основатель Соичиро.

Модели Honda

  • Accord
  • Acty
  • Airwave
  • Amaze
  • Ascot
  • Ascot Innova
  • Avancier
  • Beat
  • BR-V
  • Breeze
  • Brio
  • Capa
  • City
  • Civic
  • Civic Ferio
  • Civic Type R
  • Clarity
  • CR-V
  • CR-X
  • CR-Z
  • Crider
  • Crossroad
  • Crosstour
  • Domani
  • e
  • Element
  • Elysion
  • Envix
  • FCX Clarity
  • Fit
  • Fit Aria
  • FR-V
  • Freed
  • Grace
  • HR-V
  • Insight
  • Inspire
  • Integra
  • Jazz
  • Legend
  • Life
  • Logo
  • MDX
  • Mobilio
  • N-Series
  • N-WGN
  • NSX
  • Odyssey
  • Odyssey (North America)
  • Passport
  • Pilot
  • Prelude
  • Quint
  • Rafaga
  • Ridgeline
  • S2000
  • S660
  • Shuttle
  • StepWGN
  • Stream
  • Vamos
  • Vezel
  • Vigor
  • WR-V
  • Zest

Популурные галереи

  • Volvo V50 DRIVe R-Design 2009 года
  • Mercedes-Benz 600 SEC 1992 года
  • Alfa Romeo 166 TI 2003 года
  • Allard J2X Hardy Replica 1992 года
  • Mini Coupe Targa Raze by Revozport 2012 года
  • Mitsubishi ASX 2010 года
  • Renault Master L2H3 Van 2014 года
  • Dodge Viper ACR 1999 года
  • Maserati 228 1986 года
  • Ebro P200 1983 года
  • Audi AS4 Sedan by ABT 2008 года

  • О проекте
  • Условия оказания услуг
  • Политика конфиденциальности
  • Вакансии
  • Реклама
  • Партнеры
  • Контакты

При использовании информации в электронном виде (интернет-сайт, электронный файл и т. п.) в каждом случае необходимо размещение активной гиперссылки на главную страницу Сайта или на страницу размещения соответствующего материала.

Все замечания и вопросы по сотрудничеству направляйте по электронной почте: auto@vercity.ru.

Обращаем ваше внимание на то, что изображения являются чьей-либо собственностью и добавлены посетителями сайта.

Администрация сайта не располагает информацией о правомерности публикования этих материалов.

Все изображения размещены в ознакомительных целях.

Honda Accord Hybrid 2017: Он вернулся обновленным!

Несмотря на превосходное машиностроение, гибриды компании Honda никогда не представляли серьезной конкуренции Toyota Prius. В 1999 году оригинальный гибрид Honda Insight был «побит» выпущенным через несколько месяцев на американский рынок Toyota Prius с небольшим электрическим мотором, работающем в связке с трех цилиндровым газовым двигателем. Гибридные Accord 2014 и 2015 модельного года продавались с 2,0 литровым четырех цилиндровыми двигателями работающем совместно с двумя электрическими моторами. Так чем же будет так хорош новый Хонда Аккорд 2017? Дальше — фото, цена, комплектации и сравнение с конкурентами!

После этого компания взяла небольшой годовой «отпуск» для того, чтобы перенести своё производство из Огайо в Саяма (Япония). Этой весной компания собирается представить новый гибрид, который будет доступен во всех 50 штатах. Этот среднеразмерный четырёхдверный автомобиль получил некоторые изменения в трансмиссии, направленные на улучшение производительности и увеличения пробега.

Как все работает в гибридной Honda

Компания использует, как она сама говорит, двухмоторную гибридную систему, в которой двухлитровый 4-х цилиндровый двигатель напрямую соединен с электродвигателем. Управление данной системой осуществляется через контроллер компьютера, установленный на муфте переднего дифференциала.

Второй электродвигатель работает на сам дифференциал. При рассоединении муфты вторым электродвигателем, основной бензиновый двигатель «отдыхает». После того как заряд аккумулятора исчерпается, происходит зацепление муфты и подключается основной двигатель. При движении на высоких скоростях работают все двигатели, передавая дополнительное усилие для движения колес. Эта конфигурация работает на хорошо заряженной аккумуляторной батарее.

Технические характеристики Honda Accord Hybrid 2017

Представители компании сообщили некоторые технические подробности о Хонда Аккорд 2017 года. Со слов руководителя проекта Райна Харти (Ryan Harty) автомобиль оснастят литий-ионными батареями и улучшенными электродвигателями, работающими по описанной выше схеме. Изменения в 2,0 литровом четырех цилиндровом двигателе Аткинсона и двух электродвигателей позволили увеличить мощность до 212 л.с., что на 16 л.с. больше, чем в предыдущих моделях. Это позволило увеличить экономичность автомобиля до 5,76 л. на 100 км в городе, 6,01 л. на 100 км по трассе и 5,88 л на 100 км при смешанной езде.

Этот новый Accord не будет хуже всегда побеждающей Toyota Prius (или если уж на то пошло гибридной Camry). Этот автомобиль будет более «зеленым» по рейтингу 2017 года за счет использования современных батарей.

Не смотря на то, что предыдущие модели гибридного Аккорда не могли удовлетворить потребности покупателей, сейчас все изменилось, и Honda не будет волноваться по поводу нового Prius по нескольким причинам. Ключевым аспектом укрепления позиции будет создание экологически чистого автомобиля бизнес-класса. Для этого производство гибридов и переместили в Японию, где лучше база снабжения и более глубокие познания в производстве гибридных автомобилей.

По расчетам, компания Honda планирует собирать 28 000 гибридов в год, это в двое больше чем выпуск предыдущих моделей, но лишь 15 % от общего объема выпуска Приусов в СЩА за 2015 год. Новый Аккорд столкнется с другими гибридными версиями: Toyota Camry, Ford Fusion, Chevrolet Malibu, Kia Optima и Hyundai Sonata.

Оснащение нового Аккорда

В новую версию Accord включены различные обновления представленные в Аккорде 2016 года. Дополнительный аудио дисплей Хонды оборудован 7 дюймовым сенсорным дисплеем с поддержкой двух систем o Apple CarPlay и Android Auto. Он выполнен очень аккуратно, хотя на практике не хватает дополнительных элементов управления. Стандартный пакет будет оснащаться элементами безопасности и зондами в помощь водителю.

Тонированные светодиоды передних и задних фонарей являются исключительными для этой модели. Автомобиль так же имеет необходимые значки «гибрид» и алюминиевый капот, который облегчил его вес на несколько килограмм. Для того, чтобы разместить блок аккумуляторной батареи гибрида, заднее сидение сделали не складывающимся. Объем багажника составляет 0,4 кубических метра, что на 0,05 м³ меньше, чем у обычного Аккорда.

Новый Хонда Аккорд 2017! Фото, цена, комплектации

О конкретной цене компания пока говорит только то, что она будет незначительно выше гибридного Accord 2015 года выпуска стоимостью в базовой комплектации $ 30140. В отличии от предыдущих версий, компания планирует выпускать автомобиль в нескольких комплектациях. Предлагаются три комплектации Accord: base, EX-L и Touring. Цена автомобиля будет находиться от них в прямой зависимости.

Интересно наблюдать, как Honda и Toyota столкнулись лицом к лицу в технологической гонке по электронике, гибридным и топливным автомобилям, и кто из них станет победителем. По крайней мере, покупатели точно выиграют, так как получат современные «зеленые» автомобили.

Used 2017 Honda Accord Hybrid

Overview

Reviews

Cars For Sale

Photos

Specs & Features

Safety

Styles

The Accord’s formula for four decades of success remains today: It’s efficient, reliable, safe, stylish and a value now and in the long-run. A variety of models and trims — from a manual-transmission coupe or sedan to an ultra-fuel-efficient hybrid — only sweetens the 2017 Accord’s overall proposition.

If you want all-wheel drive for enhanced traction in inclement weather, check out the Subaru Impreza or Ford Fusion. A potentially fussy touch-screen system for audio and climate controls on higher trims is among the Accord’s few downsides.

What’s New for 2017

The big news for the 2017 Accord is a relaunched hybrid model that’s more powerful and offers the impressive HondaSensing roster of safety/driver-aid features standard. Also new to the lineup is the Sport Special Edition sedan, which includes leather interior, red stitching and other flair beyond the Sport model.

2017 Honda Accord Hybrid Expert Review

Whether you’re looking for the Labrador retriever of family-friendly midsize sedans, a stylish and powerful coupe, or a refined hybrid that kisses 50 mpg, the 2017 Honda Accord delivers like few others. Long loved for its faithful reliability, great resale value and inherent ability to please a wide palette of buyers, the 2017 Accord remains a highly recommendable car even as rivals clamor for its benchmark status. The Accord just marked its 40th anniversary, and it shows no sign of resting on its laurels. The standard model was upgraded last year with features like Apple CarPlay, Android Auto and automatic emergency braking, and this year marks the reintroduction of a hybrid model. We continue to like almost everything about the Accord except its optional touch-screen controls.

All Accord models are brisk, compliant and comfortable, with each particular model offering more or less of those traits depending on drivetrain. The bread-and-butter 4-cylinder Accord with an automatic transmission finely balances the comfort/agility equation while offering one of the best continuously variable transmissions (CVT) in the business. V6-powered sedans and coupes are surprisingly quick, and the larger engine boasts deep power reserves. The few buyers who opt for a manual transmission will be rewarded with crisp, easy shifts. The new Accord Hybrid accelerates swiftly, similar to an electric vehicle when it is being powered via electric motor. Transitions between its gasoline and electric powerplants are smooth, but the gasoline engine and electronic continuously variable transmission (e-CVT) drone under hard acceleration. We found the available lane-keep assist system so-so; it can nudge you back into the lane, but doesn’t work 100 percent of the time, especially on twisty 2-lane roads.

HONDA LANEWATCH
This safety system has been around a few years and still impresses. Via a camera mounted under the right-side mirror, it displays a real-time view of what’s happening in the next lane when you activate the turn signal, showing whatever may be in your blind spot so you don’t collide.

ACCORD HYBRID
One of the best things about the reintroduced Accord Hybrid — aside from its nearly 50-mpg rating — is that it looks just like a regular Accord. For buyers who want great fuel economy but don’t want way-out-there looks, the hybrid Accord is an excellent choice.

All 2017 Accord models accommodate five passengers, though the coupe has less legroom than the sedan. Rear-seat passengers in the sedan are also treated to a good view out thanks to large side windows. Up front, higher trims of the Accord have a pair of screens. The top one displays audio info and the rearview camera, while the other below shows navigation and other functions. However, the lower screen is touch-only, lacking traditional knobs for volume and tuning. Lower-trim models don’t have the secondary screen, and instead offer easy-to-use controls. In hybrid Accords the rear seat doesn’t fold due to the battery pack.

The 2017 Honda Accord pulls off quite a feat when it comes to style: It looks handsome, contemporary, yet timeless. This is a well-proportioned vehicle whose design will likely hold up well as the years pass. The Accord coupe, too, looks elegant, sporty and more expensive than it is. Among the few traits of which we’re on the fence is the way the grille wraps into the elongated headlights; it can be a little too sweeping. Hybrid Accord models look similar to their gasoline-only counterparts, except for their small hybrid badges and blue accents on the grille, headlights and taillights.

Including the new Sport Special Edition, the 2017 Accord sedan is available in seven trims. At the lowest end, a base LX includes rearview camera, dual-zone automatic climate control, 4-speaker AM/FM/CD player with Bluetooth connectivity and USB and auxiliary inputs, and an 8-inch color display. We recommend stepping up to at least the Sport or Sport Special Edition, which include 10-way-power-adjustable driver’s seat, LED fog lights and daytime running lights, split-folding rear seat, leather-wrapped steering wheel, and in the Special Edition, leather interior with heated front seats. The Accord’s standard safety features include antilock brakes and stability- and traction-control systems.

Most extras come by climbing trims, with a notable exception being the HondaSensing suite of features that we heartily recommend. For $1,000, it includes lane-keeping assist, adaptive cruise control, collision-mitigation braking, and road-departure mitigation system. HondaSensing is standard on top-line Touring and all hybrid models of the 2017 Accord. Other extras available depending on trim include the LaneWatch blind-spot monitoring system, navigation, upgraded audio, HomeLink integrated garage opener, Apple CarPlay/Android Auto integration, and the HondaLink smartphone connectivity system.

The Honda Accord sedan and coupe are available with 4- or 6-cylinder engines tied to both manual and automatic transmissions, while the gasoline-electric Accord Hybrid is offered as a sedan only. Gasoline models with the 4-cylinder with an automatic transmission use a CVT that feels natural, while V6 models have a traditional 6-speed automatic. If you want a V6 Accord with a manual transmission, that combination is available in coupe form only. At up to 36 mpg, even a standard Accord is highly efficient. For those seeking the most efficient Honda Accord, the hybrid model earns a 49-mpg EPA rating. The hybrid uses both a 4-cylinder gasoline engine and a pair of electric motors. A lithium-ion battery pack sits in the rear of the car.

2.4-liter inline-4
185 horsepower @ 6,400 rpm (189 for Sport models)
181 lb-ft of torque @ 3,900 rpm
EPA city/highway fuel economy: 23/32 mpg (manual), 27/36 mpg (automatic, LX, EX, EX-L sedan), 26/34 mpg (automatic, Sport, Sport Special sedan and LX-S, EX, EX-L coupe)

3.5-liter V6
278 horsepower @ 6,200 rpm
252 lb-ft of torque @ 4,900 rpm
EPA city/highway fuel economy: 18/28 mpg (manual, coupe), 21/33 mpg (automatic, sedan), 21/32 mpg (automatic, coupe)

2.0-liter inline-4 + AC Synchronous Permanent-Magnet Electric Motor (Accord Hybrid)
212 combined horsepower @ 6,200 rpm
232 lb-ft of torque @ 0-2,000 rpm
EPA city/highway fuel economy: 49/47 mpg

Читать еще:  Honda Civic Sedan 2019

The 2017 Honda Accord has a Manufacturer’s Suggested Retail Price (MSRP) starting just over $23,000 for a base, manual-transmission sedan. Most buyers will opt for an automatic transmission, an extra $800. We think you’ll be even more satisfied in a Sport or Sport Special Edition model, which sits in the mid-$20,000 range, also the point at which Accord Coupe models begin. A top-line Accord Touring model sits above $35,000 in both sedan and coupe form. Finally, the new Accord Hybrid starts just over $30,000 and tops out at nearly $37,000 in Touring form. At these prices, the Hondas are in step with longtime rival the Toyota Camry, as well as the Ford Fusion and Nissan Altima. Do check the KBB.com Fair Purchase Price to see what others in your area are paying for their Accord, which is expected to hold its value well, just below the Toyota Camry and Subaru Legacy.

Best Deals on a 2017 Honda Accord for October

If you’re looking to buy a used Honda Accord and you’re not really worried about having the latest gadgets and newest design, consider a used 2017 Accord. 2017 was the last year for the 9th generation car, and as such, will probably cost a fair bit less than the new for 2018 version.

Shopping for a 2017 Accord doesn’t mean you have to give up desirable features. Safety features like Honda Sensing are still available on most trims, as is Apple CarPlay and Android Auto. They were just optional. If you’re ready to pull the trigger in October, Honda just made the move a little easier thanks to a new low financing offer on all Certified Pre-Owned (CPO) Accords.

Given its age and most likely higher mileage, going with a CPO Accord over a private party transaction makes a lot of sense. Beyond the possibility of being approved for 2.49% financing, a CPO car has additional time and mileage added to the limited and powertrain warranties. Should something go wrong under the hood, this perk alone could save you thousands of dollars in repairs.

However, if you do find a good used Accord in the classified, be sure to run a CARFAX on it. Also try and obtain as much information about the car’s service history and the dealer that performed the work. You can also get a good idea of a fair asking price by visiting KBB.com’s My Car’s Value page.

The best deals in brief

Honda’s Certified Pre-Owned program adds value to your used car purchase by extending its limited and powertrain warranties as well as adding a few extra perks.

Now through November 2, 2020, Honda is offering 2.49% APR financing for 24-36 months or 2.99% APR financing for 37-60 months on all CPO Accords.

Included in the HondaTrue Certified program are:

  • Extended powertrain coverage to 7 years/100,000 miles from the original date of service
  • Extended limited warranty coverage to 4 years/48,000 miles (vehicle outside the original warranty get a 1-year/12,000-mile limited plan).
  • Roadside Assistance
  • Two complimentary oil changes within the first year of ownership
  • Trip interruption and concierge service
  • 90-day free trial SiriusXM radio

Honda Accord Hybrid 2017

Компания Honda Motor Corporation сняла завесу с обновлённого гибридного седана Honda Accord Hybrid 2017 модельного года. По сути происходит возвращение гибрида в линейке среднеразмерного седана Honda после прошлой версии которая была прекращена после 2015 года.

Новый гибрид имеет полностью новую трансмиссию; более компактный, легкий, из-за чего повышает экономию топлива.

Экстерьер

Новый Accord Hybrid года является визуально практически идентичный предыдущему Accord Hybrid 2016 года, который дебютировала в прошлом году. Изменения включают в себя несколько гибридных значков, немного изменены передние фары и задние фонари, а также изменения коснулись уникальных дисков. Даже решетку перенесли на гибридную модель. Если вы посмотрите внимательно, вы вероятно не заметите разницы.

Интерьер

Внутри та же история. Гибрид имеет хорошо оборудованный, хорошо продуманный салон, что делает Аккорд фаворитом среди покупателей среднего класса.

Три уровня отделки салона доступны: Hybrid, Hybrid EX-L and Hybrid Touring, каждый из которых несет дополнительные опции. Компания Apple carplay и Android разработали для автомобиля дополнительный дисплей аудио системы мультимедиа, и более компактный литий-ионный аккумулятор, что увеличило объем багажника с 360 литров гибридной модели 2015 года в своем классе на 380 литров. Это достаточно большой багажник для пары больших чемоданов, и только на 20 литров меньше, чем объём стандартного Аккорда.

Под капотом

Большие изменения произошли с новой трансмиссией. Изменения коснулись двух двигателей гибридной системы Honda в паре с 2,0-литровым четырех-цилиндровым бензиновым двигателем, что увеличило мощность в общей сложности до 212 лошадиных сил. Ликвидированы обычные передачи., в место этого у водителя появился выбор из трех режимов.

При режиме EV Drive двигатель получает питание от блока от литий-ионного аккумулятора, что позволяет двигать автомобиль на одной только электроэнергии на ограниченные расстояния под небольшой нагрузкой. Режим Hybrid Drive, привод использует электродвигатель для приведения в движение транспортное средство, после чего активируется работа бензинового двигателя, который подзаряжает электрический мотор. Последние, режим Engine Drive используется блокировка муфты, совмещается выходная мощность бензинового двигателя с мощностью электродвигателя для привода передних колес.

Все это приводит к незначительному экономии топлива. Новый гибрид получит лучший в своем классе рейтинг 4,8/5,0/4,9 литров на 100 км город/шоссе/смешанный, незначительный рост с моделью гибрида 2015 года. Ford Fusion 2017 гибрид ЕРА расходует 5,5/5,7/5,6 литров на 100 км; другие гибридные конкуренты из модельного ряда 2017 года пока не объявлены.

Безопасность

Новая гибридная модель получит люксовые системы зондирования, лучшие электронные функции безопасности в качестве стандартного оборудования. Пакет включает в себя широкоугольную камеру заднего вида, дистанционный запуск двигателя, систему «Lane Assist» , адаптивный круиз-контроль, автоматическое экстренное торможение, предупреждение о выходе за пределы полосы движения, предупреждения о фронтальном столкновении. Учитывая доработки и включения всех стандартных электронных систем безопасности. Компания Honda Motor Corporation прогнозирует, что новый Accord Hybrid сохранит государственный пятизвездочный рейтинг безопасности, а также ее Top Safety Pick, плюс рейтинг от страхового института дорожной безопасности.

Конкуренты: Хюндай Hyundai Sonata Hybrid, Toyota Camry Hybrid, Ford Fusion Hybrid, Chevrolet Malibu Hybrid

Трансмиссия: бензин-электрический гибрид, 212 лошадиных сил, 2.0-литровый с четырьмя цилиндрами; передний привод.

За рубежом новый гибрид ожидают в автосалонах уже этой весной.

Honda Accord Hybrid (2017)

Лучшие технические характеристики и функции

выше максимальный момент силы

  • Honda Accord Hybrid (2017): 175 Nm
  • Лучший показатель: 10000 Nm

больше экономия топлива ( по городу)

  • Honda Accord Hybrid (2017): 4.8 l/100 km
  • Лучший показатель: 1.87 l/100 km

Имеет камеру заднего вида

  • Honda Accord Hybrid (2017): Есть

Умный ключ как стандарт

  • Honda Accord Hybrid (2017): Есть

больше экономия топлива ( на шоссе)

  • Honda Accord Hybrid (2017): 5 l/100 km
  • Лучший показатель: 2.28 l/100 km

Коротко о товаре

  • выше максимальный момент силы: 175 Nm
  • больше экономия топлива ( по городу): 4.8 l/100 km
  • Имеет камеру заднего вида: Есть
  • Умный ключ как стандарт: Есть
  • больше экономия топлива ( на шоссе): 5 l/100 km
  • больше лошадиных сил: 212 hp
  • больше грузовое пространство: 388 l
  • Имеет систему в автомобиле: Есть
  • больше высота кузова (спереди): 1003.3 mm
  • Имеет систему stop-start: Есть
Сравнительная таблица значений характеристик Honda Accord Hybrid (2017) среди всей выборки товаров
ХарактеристикаЗначение товараСреднееЛучшееХудшееБаллы
выше максимальный момент силы175 Nm433 Nm10000 Nm0.6
больше экономия топлива ( по городу)4.8 l/100 km12.3 l/100 km1.87 l/100 km13.2
Имеет камеру заднего видаЕсть
Умный ключ как стандартЕсть
больше экономия топлива ( на шоссе)5 l/100 km8.3 l/100 km2.28 l/100 km14.1
больше лошадиных сил212 hp269.3 hp585 hp10.9
больше грузовое пространство388 l446.2 l894 l13
Имеет систему в автомобилеЕсть
больше высота кузова (спереди)1003.3 mm989.3 mm1082 mm26
Имеет систему stop-startЕсть

Плюсы и минусы Honda Accord Hybrid (2017)

  • больше экономия топлива ( по городу) 4.8 l/100 km. Данный параметр ниже, чем у 96% аналогичных товаров;
  • Имеет камеру заднего вида;
  • Умный ключ как стандарт;
  • больше экономия топлива ( на шоссе) 5 l/100 km. Данный параметр ниже, чем у 95% аналогичных товаров;
  • Имеет систему в автомобиле;
  • выше максимальный момент силы 175 Nm. Данный параметр ниже, чем у 90% аналогичных товаров
  • больше лошадиных сил 212 hp. Данный параметр ниже, чем у 55% аналогичных товаров
  • больше грузовое пространство 388 l. Данный параметр ниже, чем у 72% аналогичных товаров

Обзор Honda Accord Hybrid (2017): основные моменты

Момент силы изменяет мощность двигателя в лошадиных силах. Чем выше этот показатель, тем более мощным будет автомобиль. Кроме того, это говорит о значительном ускорении

Показывает эффективность применения топлива на основе расстояния, которое можно преодолеть на конкретном количестве бензина. Чем более экономен автомобиль, тем более дешев он в эксплуатации

Благодаря доступу к виду позади транспортного средства минимизируется вероятность несчастных случаев. Полезная опция для машин с ограниченным обзором (например, грузовиков)

Ключ беспроводного типа с массой преимуществ. К примеру, при приближении владельца к своей машине двери автоматически разблокируются и можно будет завести двигатель одной лишь кнопкой

Показывает эффективность применения топлива на основе расстояния, которое можно преодолеть на конкретном количестве бензина. Чем более экономен автомобиль, тем более дешев он в эксплуатации

Распространенный показатель измерения мощности двигателя

Практичный вариант, поскольку так можно перевезти множество вещей

Несет в себе ряд дополнительных функций вроде навигации, контроля музыки или приема звонков. Присутствует в таких автомобилях, например, как Форд SYNC

Именно этот показатель упрощает процесс вождения, что немаловажно для высоких людей

Главная задача системы — выключение двигателя при остановке (автоматический режим) и плавное его включение при нажатии на педаль газа. Это — удобная опция, позволяющая сэкономить топливо

Bluetooth — это специальная технология, которая помогает передавать информацию между устройствами без использования кабелей.

Чем больше их количество, тем больше устройств можно одновременно подключить

Автомобили подобного типа функционируют на элекроэнергии и бензине. Отличаются преимуществами по сравнению с классическими моделями. К примеру, обладают высокой топливной эффективностью, дешевы в эксплуатации

ISOFIX или замок — классическая система точек крепления, используемая для фиксации детских кресел безопасности. Делает процесс их установки более удобным и безопасным

Основная задача впускных клапанов — вводить топливно-воздушную смесь в камеру сгорания. Чем больше таких клапанов у двигателя, тем более высокой будет его производительность

Показывает эффективность применения топлива на основе расстояния, которое можно преодолеть на конкретном количестве бензина. Чем более экономен автомобиль, тем более дешев он в эксплуатации

Чем больше его объем, тем реже потребуется дозаправка

Более эффективен по сравнению с дизельными вариантами, поскольку, как правило, имеет низкую стоимость, малый вес, значительную мощность, да и топливо для него более доступно

Несмотря на большое количество характеристик, определяющих потенциальную мощность двигателя, именно количество цилиндров свидетельствует о величине указанной мощности

Чем он больше, тем комфортнее управлять автомобилем благодаря простору для водителя и пассажиров

Колесная база — это расстояние между центром задних/передних колес. Чем она длиннее, тем более стабильным будет автомобиль, тем плавнее будет езда на нем. Тем не менее короткая колесная база также обеспечивает неплохое управление

Именно этот показатель упрощает процесс вождения, что немаловажно для высоких людей Кроме того, это важно для перевозки грузов в задней части транспортного средства

Позволяют пассажирам различных параметров зафиксировать ремень безопасности, двигая его вверх/вниз для большего удобства. Особо важная опция, позволяющая повысить безопасность ребенка, едущего в машине

Основная гарантия покрывает все элементы, кроме быстро изнашиваемых (например, тормозные колодки). Длительность гарантии указывается либо в годах либо в количестве пройденных километров

Этот показатель говорит о том, какой наименьший круговой поворот способна сделать газонокосилка. Чем меньше радиус поворота, тем проще выполнить разворот сразу без дополнительных поворотов назад-вперед

Основная гарантия покрывает все элементы, кроме быстро изнашиваемых (например, тормозные колодки). Длительность гарантии указывается либо в годах либо в количестве пройденных километров

Подразумевает объем всех цилиндров двигателя. Это — немаловажный покзаатель работоспособности двигателя, определяющий его лошадиные сиды. Чем больше рассматриваемый показатель, тем более мощным будет элемент

Дополнительная гарантия покрывает такие элементы, как двигатель, коробка передач и пр. Как правило, ее длительность больше основной. Указывается либо в годах либо в количестве пройденных километров

Подобный тип трансмиссии считается наиболее распространенным. Он малозатратен при производстве и отличается небольшим весом (не требует большого количества топлива). Благодаря тому, что двигатель расположен над приводными колесами, тяга увеличена

Соотношение мощности к весу позволяет изменить производительность машины. В основе расчета энергия, которую двигатель способен произвести на 1 кг веса

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector